Färga håret under grav....

P

PayWay

Jag har hört att man ska undvika att färga håret när man är gravid :( Någon som vet om detta stämmer? Jag har fått höra att man kan tappa håret :eek: Tänkte nämnligen skämma bort mig lite å gå till en frisör å klippa å samtidigt färga håret å göra nåt kul me d! :d
 
Sv: Färga håret under grav....

Rent kemikaliemässigt ska det inte vara några problem. Det som kan hända är att färgen inte tar riktigt ordentligt så reultatet kanske inte blir tiptop
 
Sv: Färga håret under grav....

jag har slingat och färgat håret under grav. inga problem för mig iallafall :)
 
Sv: Färga håret under grav....

Har färgat mitt (blonderat) och det hände ingenting.

Min frisör jobbade hela sin graviditet och hon eller bebisen var aldrig dåliga.

Min frisör sa när hon klippte mig att jag hade pojk-hår. Och det stämde faktiskt!
 
Sv: Färga håret under grav....

Har det inte med järnhalten att göra? Eller är det en myt?

Jag gjorde inget med mitt hår under grav, jag var rädd att det skulle bli grönt.. :rofl:
 
Sv: Färga håret under grav....

Jag slingade mitt hår i somras och det tog faktiskt dåligt, fick sitta jättelänge. fast nu låg det röda färg i håret och det kan ju vara värre att slinga då.

Tonade håret mörkare gjorde jag häromdan och det blev bra. Därimot så blev håret ännu plattare än va det var förut.

Trist när man e van vid självfall och mkt volym, sen jag blev gravid ser håret ovårdat ut. Tvättar jag håret nu på em innan jobbet så ser det ut som att det inte är tvättat på en hel vecka i morgon bitti:eek:
 
Sv: Färga håret under grav....

Trist när man e van vid självfall och mkt volym, sen jag blev gravid ser håret ovårdat ut. Tvättar jag håret nu på em innan jobbet så ser det ut som att det inte är tvättat på en hel vecka i morgon bitti:eek:

Samma här, ser ut som en slickad katt även att håret är nytvättat!
Och jag har ganska tjockt hår, men det syns inte nu.
Funderar på att klippa av ganska mycket, men som vanligt kommer jag att fega ur i sista minuten.
 
Sv: Färga håret under grav....

Jag färgade håret från mörkblond till mörkbrun när jag var gravid, det blev mörkbrungrönt.. Har aldrig blivit det minsta grönt varken innan eller efter, så jag skyller på graviditeten..
 

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 055
Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
1 397
Senast: tanten
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har blivit ombedd att omstrukturera min dagbok. Jag hoppas att det blir mer överskådligt. To 6 juni – Magkrasch och stugsittande...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 119
Senast: IngelaH
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 835

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp