"facit" ang bett sökes!!

glitter

Trådstartare
Har kollat in TR över godkända bett och hittat mitt bett!:banana:
Men: Gäller betten alla åldrar???
Har inte tävlat unghäst på åratal så nu vill man ju inte kliva in på medellinjen med fel bett!:angel:
OBS! Det gäller vanliga tränsbett givetvis, inga kandar!!:D

Sv: "facit" ang bett sökes!!

jag har för mig att du inte får rida unghäst med bridong som tränsbett. Alltså ett bett med små ringar. har för mig att det var nått tjaffs om det här om året.

Sv: "facit" ang bett sökes!!

I TR står det att tränsbett i unghästbedömning minst ska vara 14 mm i diameter (ponny max 10 mm) och då menar man tjockleken som mäts ute vid bettringarna. Hur små/stora själva tränsbettsringarna ska vara står det inget om.

För respektive "nivå" (klass) gäller ju olika typ av betsling och av det styrs det vad du får tränsa din unghäst med för bett. För det regleras ju också vilka klasser du får starta unghäst i.

Liknande trådar

Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 436
Senast: Fazeem
·
Ekonomi & Juridik Har ju sett här att många är rädda för att köpa häst utan försäkring. Uppfödare är rädda för att sälja häst utan dolda fel försäkring...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
10 136
Senast: nullo-modo
·
Utrustning Hej Nu är det så att vid hoppning så letar jag ett nytt bett. Kommer användas endast vid tävling då jag jobbar på med vanligt tränsbett...
Svar
5
· Visningar
1 823
Senast: Vogue
·
Utrustning Jag har ju en annan tråd där jag bett om tips på bett att prova, och i samband med det har jag såklart tillbringat mycket tid på att...
Svar
1
· Visningar
1 043
Senast: Equilina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka