Facebooks ”fantastiska” algoritmer

Jag tänkte sälja en bröstpump på marketplace men det gick inte igenom, kommer inte ihåg om det var stötande eller sexuellt innehåll… :crazy:

Eller det kanske kallades medicinskt innehåll? :confused:
Tror det är medicinskt innehåll som det blockerades för. Been there done that. Så brutalt frustrerande. Försökte flera gånger, men gick ge upp. Fattar inte att det funkar för vissa och inte andra, även fast man använder samma ord 😵
 
Jag är admin för en stor mc-grupp.. den tenderar till att få sämre kvalitet och varningar av fb för att folk visar bild på sin Fat Boy. Självklart så skriver de även Here's my fat boy eller I love my fat boy. Att Fat Boy är en modell av Harley Davidson verkar Facebook dock inte ha någon som helst koll på. Så de som äger den modellen har fått tillsägelse av oss administratörer att de får inte presentera modellen på sin hoj för det kan tolkas som kränkande och mobbning.
 
Jag är admin för en stor mc-grupp.. den tenderar till att få sämre kvalitet och varningar av fb för att folk visar bild på sin Fat Boy. Självklart så skriver de även Here's my fat boy eller I love my fat boy. Att Fat Boy är en modell av Harley Davidson verkar Facebook dock inte ha någon som helst koll på. Så de som äger den modellen har fått tillsägelse av oss administratörer att de får inte presentera modellen på sin hoj för det kan tolkas som kränkande och mobbning.
Samtidigt som vidrig rasism, transhat och misogyni, samt uppmaningar om våld mot minoriteter, lämnas orört.
 
Samtidigt som vidrig rasism, transhat och misogyni, samt uppmaningar om våld mot minoriteter, lämnas orört.

Men jävlar om någon i gruppen visar missnöje över en olycka eller nära ögat olycka pga bilister så är Facebook där direkt och bannar och ger gruppen sämre kvalité. Men massa annat skit slinker förbi. Tycker fb verkar sila mygg och svälja kameler.
 
Likadant med Youtube - helt livsfarliga hacks och foton på brottsoffer ligger öppna (Jag råkade somna med mobilen bredvid mig och den drog igång en kanal kallad Mr Ballen som jag antagligen fick för jag gillar Ask a Mortician. Det är tre steg till Helvetet på Youtube)

En av kanalerna jag följer (som handlar om kakor) provade hacks och visade vad som hände om man mixtrar med generatorn till mikrovågsugnar och körde saker inslagna i folie i brödrosten. De blir medtagna. De uppmanar enligt Yotube till farligheter - men kanalerna som först tipsade om hacksen utan att berätta om hur electricitet fungerar ligger kvar.
 
Likadant med Youtube - helt livsfarliga hacks och foton på brottsoffer ligger öppna (Jag råkade somna med mobilen bredvid mig och den drog igång en kanal kallad Mr Ballen som jag antagligen fick för jag gillar Ask a Mortician. Det är tre steg till Helvetet på Youtube)

En av kanalerna jag följer (som handlar om kakor) provade hacks och visade vad som hände om man mixtrar med generatorn till mikrovågsugnar och körde saker inslagna i folie i brödrosten. De blir medtagna. De uppmanar enligt Yotube till farligheter - men kanalerna som först tipsade om hacksen utan att berätta om hur electricitet fungerar ligger kvar.
Åh du har tittan på Ann (How to cook that). Hon är så cool, hennes första video som berättade om vad som händer med fractal burning blev bortplockad. Hon laddade upp videon igen med annan titel och berättade att hon sket i youtubes policies för hon ville rädda liv. Original videon har kommit tillbaka också.
Många kommentarer om folk som tänkt göra det men kände sig avrådda efter Anns förklarande video. Älskar hur hon står upp å kämpar på. ❤️
 
Samtidigt som vidrig rasism, transhat och misogyni, samt uppmaningar om våld mot minoriteter, lämnas orört.
Men ja! Jag har rapporterat SÅ många inlägg där folk helt öppet skriver typ "släng ut alla negrar" eller postar bilder med helt falsk info (typ här kommer en busslast med muslimer och de får alla gratis bilar, medan bilden är typ skolresa i Iran).
Inte en enda har plockats bort.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
628
  • Artikel Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 147
Senast: manda
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 462
Senast: Pratsch
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 307
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp