Facebooks ”fantastiska” algoritmer

Enda gången jag fått problem var när jag skrev att jag skulle kunna att kasta ned en dykkompis i vattnet om hon inte klarade att ta sig i själv (pga skada) . Det ansåg visst FB vara hotfullt....
 
Enda gången jag fått problem var när jag skrev att jag skulle kunna att kasta ned en dykkompis i vattnet om hon inte klarade att ta sig i själv (pga skada) . Det ansåg visst FB vara hotfullt....

Haha, jag fick samma på Instagram. Skämtade med en kompis i ett kommentarsfält och fick en varning från Instagram, tror även kompisen fick samma 😅
 
Enda gången jag fått problem var när jag skrev att jag skulle kunna att kasta ned en dykkompis i vattnet om hon inte klarade att ta sig i själv (pga skada) . Det ansåg visst FB vara hotfullt....

Haha, jag fick samma på Instagram. Skämtade med en kompis i ett kommentarsfält och fick en varning från Instagram, tror även kompisen fick samma 😅
Fast det där kan jag ändå tycka är rätt bra....även om det kan verka lite överdrivet. Kanske inte alltid så enkelt att skilja på verkliga hot och skämt.
 
Jag har fått några gamla inlägg borttagna pga … vet inte. Det hände ca två år efter att jag postat dem.
I infon står att bara jag och admin kan se dem men problemet är att det finns ingen hänvisning till vilka inlägg det är så jag vet inte vilka det är ens.

Har även i en kommentar länkat till en faktasida (Wikipedia) eftersom inlägget hade bristfällig info.
Min kommentar med länk till Wikipedia där rätt info stod tog Facebook bort för att de ansåg att det var falsk information.
Det var det inte. Det var fakta om att Jean Baptiste Bernadotte betalade Sveriges statsskuld.

Edit: det kanske inte var wiki utan nån tidning, dn.se. Eventuellt.
 
Den här blev borttagen pga att algoritmerna tolkade fel. Fick den omgranskad och godkänd igen rätt fort.

4A8BD750-6551-456B-A821-76FBC906AF92.webp
 
Haha, jag fick samma på Instagram. Skämtade med en kompis i ett kommentarsfält och fick en varning från Instagram, tror även kompisen fick samma 😅
Back in the old days, på lunarstorm, så hände det sig ganska ofta att man fick varningar när vi skrev på dialekt :D
Det ver speciellt ett ord som kunde förväxlas med något nazistiskt.
Det var iofs inte så konstigt kanske, då systemen inte var så utvecklade då ännu.

Nu är dialekten snarare oftast till fördel, vill jag "roasta" en kompis så ska det mycket till för att deras algoritmer ska förstå det :rofl:
 
🙄Jag försökte hitta skytteskor åt en unge i föreningen, alltså rätt speciella skor vid ställningsskytte inom sportskytte. Det gick inte igenom hos Facebook, skytte ansågs stötande. 😂
 
Min syster fick ett Facebookinlägg blockerat pga att Facebook upptäckt upphovsrättsskyddat ljud.
Vad var det för ljud då?
Jo vågbrus när hon filmat vid en sjö.

🤯

Har ni fler exempel/åsikter så dela gärna med er.

Min familj spelar mycket UNO och vi är rappa i käften och jävlas med varandra på skoj. Min syster kallar därför mig för UNO-Hitler ibland och när hon nämnde det vid en bild på vårt UNO-spel blev hon spärrad från facebook och messenger i en vecka, medan min vän när hon skrev samma inte fick några problem :P
 
Back in the old days, på lunarstorm, så hände det sig ganska ofta att man fick varningar när vi skrev på dialekt :D
Det ver speciellt ett ord som kunde förväxlas med något nazistiskt.
Det var iofs inte så konstigt kanske, då systemen inte var så utvecklade då ännu.

Nu är dialekten snarare oftast till fördel, vill jag "roasta" en kompis så ska det mycket till för att deras algoritmer ska förstå det :rofl:
Heila tiin? 😂
 
Jag tänkte sälja en bröstpump på marketplace men det gick inte igenom, kommer inte ihåg om det var stötande eller sexuellt innehåll… :crazy:

Eller det kanske kallades medicinskt innehåll? :confused:
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
628
  • Artikel Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 147
Senast: manda
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 462
Senast: Pratsch
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 307
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp