Facebook messenger-mysterium

Rosett

Trådstartare
Ok få se om jag lyckas förklara vad som hänt.

A= blockerad av mig och så vitt jag vet inte vän med B och C. Finns inte bland mina kontakter vare sig på Facebook, messenger, telefonen eller mail.
B och C = vänner med mig på Facebook och Facebook messenger-kontakter

Igår upptäckte jag en gruppkonversation på Facebook messenger där jag, A, B och C ingick.
A hade skrivit ungefär ”Hej (mitt för- och efternamn), hör av dig det vore kul”

Mysteriet är att hur kunde A skriva gruppkonversation med mig i fastän hon är blockerad och inte finns i mina kontakter?
Hur kom B och C med i konversationen?

:confused:

1) A, B och C har gruppkonverserat.
2) B eller C lägger med dig i konversationen.
3) A skriver i konversationen ”Hej Linda8142, hör av dig det vore kul”
Slut.

1) A, B och C har gruppkonverserat.
2) B eller C lägger med dig i konversationen.
3) A skriver i konversationen ”Hej Linda8142, hör av dig det vore kul”
Slut.
A, B och C är inte vänner och känner inte varandra. Jag har frågat B och C om de fått gruppkonversationen och det hade de men eftersom de inte känner A så hade de raderat konversationen utan att svara.

Så. Google is your friend. Facebook hjälpcenter.

• Om du och personen som du har blockerat hamnar i samma gruppkonversation förvarnas du innan du hinner skriva något i konversationen. Om du deltar i en gruppkonversation med personen som du har blockerat kan du se den personens meddelanden, och omvänt kan även den personen se dina meddelanden i konversationen.

Så. Google is your friend. Facebook hjälpcenter.

• Om du och personen som du har blockerat hamnar i samma gruppkonversation förvarnas du innan du hinner skriva något i konversationen. Om du deltar i en gruppkonversation med personen som du har blockerat kan du se den personens meddelanden, och omvänt kan även den personen se dina meddelanden i konversationen.
Hur uppstod gruppkonversationen? :confused:
A känner inte B och C. B och C känner inte varandra heller.

Varför bjuda in några hon inte känner? Min vänlista är dold.

Fråga henne?
Troligen för att få till en gruppkonversation så du skulle svara. Dvs komma runt blockeringen. Om du i gruppen såg namn du kände igen är chansen större du bryr dig om att kolla gruppen.

Man får upp förslag på personer att lägga till, de förslag som kommer högst är baserat på t ex om man har gemensamma vänner.

Fråga henne?
Troligen för att få till en gruppkonversation så du skulle svara. Dvs komma runt blockeringen. Om du i gruppen såg namn du kände igen är chansen större du bryr dig om att kolla gruppen.

Man får upp förslag på personer att lägga till, de förslag som kommer högst är baserat på t ex om man har gemensamma vänner.
Vi har inga gemensamma så vitt jag vet. Iallafall inte B och C.
Har ingen lust att fråga henne varför hon snokat reda på två av mina facebookvänner eftersom att det skulle bara bli en massa drama. Finns en anledning till att jag blockerat henne.

Liknande trådar

IT & mobiler Finns det någon möjlighet att ställa in på Facebook så att en viss vän inte ska se det jag publicerar i grupper och som kommentarer till...
2
Svar
21
· Visningar
3 194
Senast: Cattis_E
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
34 753
Senast: cirkus
·
Äldre Har en manlig vän, eller hade är det ju nu då, vi dejtade för några år sedan..Men la ner och har sedan fortsatt vara vänner. Ingen...
2
Svar
35
· Visningar
4 263
Senast: Niyama
·
Kropp & Själ Det här blir lite utlämnande, så jag valde ett anonymt nick. Om ni listar ut vem jag är, så håll det för er själva, tack. Jag vet inte...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
11 365
Senast: Petruska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30