Få vita leriga ben vita igen?

T

tusssilago

Hur ska jag få vita ben vita igen? De är bara leriga och grå/svarta..:( Spelar ingen roll hur mycket jag borstar....

Sv: Få vita leriga ben vita igen?

inte diskmedel, det är super uttorkande!!

TS: Pröva Grönsåpa istället, mkt bra :)

grönsåpa är suveränt och ättre för huden än diskmedel:)

jag använder alltid grönsåpa till hästarna, efter vad jag har hört och märkt på mina hästar så är det inget skadligt i det och det är MYCKET billigare än att hålla hela gänget rent med hästschampo (som förövrigt inte rengör så bra enligt mig)

för mej räcker de med att spola benen om jag måste ha dom vita..

Skölj benen med ljummet vatten och massera sedan i potatis mjöl låt sitta en stund borsta sedan bort, du får kanon fina ben. fungerar perfek på tinkrar och shire. (behöver inte ens skölja benen, men då går det åt massor med potatismjöl) Lycka till

Skölj benen med ljummet vatten och massera sedan i potatis mjöl låt sitta en stund borsta sedan bort, du får kanon fina ben. fungerar perfek på tinkrar och shire. (behöver inte ens skölja benen, men då går det åt massor med potatismjöl) Lycka till

Låter kanon :) det är en tinker som jag har så det ska jag absolut prova!

Liknande trådar

Hästvård Alltså HUR håller ni svansarna vita på era skimlar? Vickan har en rejäl svans, räcker till åt säkert tre svansar! Tjockleken gör den...
2
Svar
21
· Visningar
1 184
Senast: IngelaH
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 609
Hemmet Har inskaffat ytterligare en vit Malmbyrå som ska stå bredvid den några år äldre. Nu när den ställdes dit syntes det att den gamla hade...
Svar
0
· Visningar
334
Senast: Rie
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
790
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka