Sv: Få valparna rumsrena på bästa sätt....
Det brukar jag inte göra heller direkt. Jag brukar få höra att jag är ganska slapp i rumsrenhetsträning för att jag inte bestraffar hundar fysiskt när de gör inne. Framförallt när det gäller en vuxen hund. Som min tik, när hon ska till och löpa har hon svårt att hålla tät ibland. Det bara komemr och hon blir lika själv av det, och givetvis bestraffar jag inte henne alls elelr säger något till henne. det gillas inte av någrasläktingar utan de tycker att en vuxen hund ska bestraffas hårdare än en valp eftersom den kan hålla sig. Men det är dem det.
Nu kände jag mig bara så trött på henne eftersom hon gjorde som hon gjorde, jagade djur istället för att skita eftersom hon uppenbarligen behövde. och eftersom hon är ute så pass mycket under en dag så tycker jag att hon borde kunna bajsa ute även den gångne. Jag gjorde inget farligt utan tog tag under hakan på hundne och lyfte upp huvudet mot mig, sa fy och vände ryggen mot henne för att städa upp det.Jag höll inte fast henne eller skrekeller pratade "hårt" utan bara så att jag sa fy på ett normalt sätt och sedan var allt bra mellan oss igen. Jag tycker inte att det var så farligt och uppenbarligen tyckte inte hon det heller för hon reagerade inte på det.
Men, visst, ni tycker att jag gjorde fel och jag tycker itne att det är så farligt, och det hjälper inte att diskutera det mer, jag har inte något mer att tillägga. Gjort är gjort liksom. Men dock, ska jag tänka på detta om det händer igen! Och mitt nej ska jag också försöka ta bort.
Bättre så då?
*ler*