Sv: Få valparna rumsrena på bästa sätt....
Jag gjorde som så med Jason att vi hade tidningar lite överallt i början och på dom gjorde han sina behov ganska mycket men varje gång han bajsat kissat på tidningarna så bar jag ner honom endå för att lära honom liksom.
Efter mat, innan mat, efter lek och efter sovningen tog jag ut honom. Tur att jag bor på första våningen . Det blev mycket springande.
Vi fick hem Jason när han var åtta veckor och vid 13 veckor var han rumsren. Alltså hade vi honom i en månad lite drygt sen var han rumsren. Men allt tar sin tid och många valpar tar lång tid på sig att lära sig så det är inget fel om det dröjer länge .
När Jason bajsade och kissade inne sa jag aldrig nått till honom utan jag bara tog honom och gick ner på gräset. När han kissade eller bajjade ute så fick han beröm och en godis ibland så han visste att det var nått positivt.
Du märker själv när det är dags att ransonera bort tidningar och kankse bara ha en kvar vid dörren.
På natten sover du som vanligt och skulle valpen väcka dig så gå ut med den med en gång. Troligtvis kommer valpen att kissa på tidningarna och även bajsa. Så förbered dig för illaluktande stanker mitt i natten
.
Jason var himla duktig för ganska fort lärde han sig att väcka mig om han var nödig och då gick jag ner med honom på en gång. Men dom första veckorna var det bajsa och kisstorkande mitt i natten
Lycka till med lilla valparna.