Hagstadius
Trådstartare
Har en tik på snart 1år som väger ca 28kg, hon är i storlek av en fullvuxen Schäfer och är väldigt smal utav sig och svår att hålla hullet på. Enda gången hon verkligen blev "fin" var när vi gav henne extra vitaminer och då gick hon upp ca 5kg rättså snabbt, men när de tog slut så bytade vi även foder till ett bättre med mer vitaminer och mineraler osv. fast hon har gått ner ca 2kg efter de vitaminerna. Hon äter nu Pedigree valpfoder och det är inte så att revbenen står ut eller att de känns väldigt mycket, hon har energi och hon kommer ut på promenader ca 4-5ggr per dag så det är inte det att hon mår speciellt dåligt. Men jag tycker att det är väldigt lite med 28kg för en hund i storlek med en Schäfer. Hon har fritillgång till mat och jag vill inte behöva ge henne vitaminer hela tiden för att hon ska vara i rätt vikt för hon mår ju inte dåligt på något sätt utav att vara smalare. Men något tips på hur man kan träna eller liknande för att få upp henne lite i vikt.
Hon får lite för mkt godis så jag tycker att hon borde vara smällfet men det är hon inte och har aldrig varit. Hon får ett ägg per vecka och äter ca 4-5dl per dag, hon gick upp lite med Royal Canin, men spydde upp hälften utav det hon åt så vill inte gå tillbaka till den.
Några tips?
Hon får lite för mkt godis så jag tycker att hon borde vara smällfet men det är hon inte och har aldrig varit. Hon får ett ägg per vecka och äter ca 4-5dl per dag, hon gick upp lite med Royal Canin, men spydde upp hälften utav det hon åt så vill inte gå tillbaka till den.
Några tips?