Få (ung)hästen att "hoppa upp sig"

N

Nuchi

När jag hoppar "min" ponny känns det som om han lägger lite för mkt vikt på frambenen. Jag skulle vilja ha honom lite "lättare" i framdelen både i anridningen och i språnget.

Så jag undrar om ni vet några bra övningar där hästen verkligen måste hoppa upp sig och använda en bra språngkurva? Och att den blir "lättare i framdelen" i anridningen.

Jag vet att jag använder lite konstiga förklaringar men jag hoppas att ni förstår:p

Sv: Få (ung)hästen att "hoppa upp sig"

du kan testa att bygga en oxer, fast bakrebomen ska vara mkt högre en främre bomen, gör gärna en kryssoxer, alltså främe ett kryss och sedan rak bakrebom, då kollar hästen till o hoppar upp sig, brujar göra den den på min 3,5 åring. lycka till. :smirk:

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 116
Senast: zarmino
·
Hästhantering Jag träffade på en bekant i dag, och vi började prata om hästhållning eftersom vi har köpt gård och planerar för att ha hästar hemma...
13 14 15
Svar
283
· Visningar
15 057
Senast: MML
·
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
979
Senast: ako
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 216
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30