_carmenzita_
Trådstartare
Får man starta direkt LA:5 regionalt utan att ha ridit de lägre klasserna först? Har sökt i TR men hittar inte svaret.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
du har ju redan fått svaret, men jag tillägger att tom regional MsvA/PSG är det fritt fram att starta som man vill.
till nationell tävling däremot krävs det kvalificering (såvida man inte är junior/YR)
Fast det är ju lite underligt att även om det är på låg nivå så borde man lixom gå igenom programmen och rida dem godkänt innan man får gå vidare till nästa klass sas. Jag menar, en som aldrig startat dressyrtävling kan hoppa direkt till LA:5 och dessutom välja om programmet skall ridas på kandar eller träns???
Borde ju tillhöra utbildningstrappan men kanske är svårt att genomföra rent praktiskt då hästar säljs vidare osv.
Ja passa på för nästa år så måste man kvala till MsvA/PSG på regional nivå , och man kan bara kvala i MsvB:4 och B:5
Fast det är ju lite underligt att även om det är på låg nivå så borde man lixom gå igenom programmen och rida dem godkänt innan man får gå vidare till nästa klass sas. Jag menar, en som aldrig startat dressyrtävling kan hoppa direkt till LA:5 och dessutom välja om programmet skall ridas på kandar eller träns???
Borde ju tillhöra utbildningstrappan men kanske är svårt att genomföra rent praktiskt då hästar säljs vidare osv.
vad om är positivt med det är väl (förutom att standarden förhoppningsvis höjs) är att det kanske kommer att finnas fler tillfällen att rida B4 och B5 och inte bara tråkiga B2 och B3