Få kardborren att fästa på hela skydd

lakrits

Trådstartare
Ni som använder hela skydd, ni vet dom mjuka med kardborreband och som går ner över kotan(kardborreband även där)..förstår ni vilka jag menar?

Jag har ett par sådana och tycker dom är kanonbra. Men nu det sista året har jag inte avändt dom för kardborren vill inte fästa på det andra matrialet....har ni några tips om hur man kan fräscha upp dom så att det sitter igen?

Nån sa till mig att man skulle skrubba på dom i såpavatten..men tycker inte att det hjälpte ett skvatt.....

Sv: Få kardborren att fästa på hela skydd

Tyvärr är det ett faktum med sådana att kardborren såsmåningom blir utsliten. Vissa håller bättre än andra, hade både Professionals Choice och Event, och de höll i flera år trots flitigt användande, däremot vissa H-ks kopior är bara skit och går sönder i kardborren efter ngra månader bara.
du kan ta en sån där "katt - karda" dvs den speciella kattborsten som ser ut som en skrapa, och göra ren kardborren med - det brukar hjälpa en del.

Hööks säljer en kardborrborste som är som en lite karda. Ska fungera bra.

Jag har ett par 10-11 år gamla Wetherbeeta medicin boots (typ något sådant heter de), där dog kardborren för länge sedan och jag sydde på sådär 10-15 cm. Lite långt och trassligt när man hanterar skydden, men de går ju fortfarande att använda.

En ide är att byta ut kardborren. Kardborreband är ju jättebilliga. Använder du alltid skydden på samma häst så kan du sy fast den mjuka sidan av nya kardborret på skydden. De spänns ju alltid på samma ställe, så det vore vara lätt gjort...

*kl*

Tack för era tips...men det inte kardborren som krånglar...utan matrialet som är på själva skyddet.
Allt är helt och rent men det vill inte fästa längre.

Inte slitet heller....använda drygt ett år kanske.
Märket är K***q**t

Har du provat en kardborreborste? Jag har en sådan som jag fräschar till mina neopreneskydd med, efter tvätt o liknande. Blir som nya o fäster jättebra.

Konstigt... Nordsvenskens förslag kanske kan funka? Eller skydden kanske är för tjocka för att sy i?

Liknande trådar

Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då... 2
Svar
23
· Visningar
5 992
Senast: Nepenthe
·
Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 749
Senast: s957
·
Relationer Hej! Jag är mitt i att gå igenom ett breakup, har precis nått cirka fem veckor. Det går väldigt upp och ner, ibland känner jag mig glad... 2 3
Svar
41
· Visningar
9 518
Senast: Ramona
·
Samhälle Jag vet att många här inte direkt bor i stora städer utan lite mer på landet. Själv bor jag så långt ut att det här med TV, telefon och... 2
Svar
26
· Visningar
2 702
Senast: athena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Mellanpudel
  • Valp 2025