Kakis
Trådstartare
Jag är blodgivare och efter blodgivning ska man i princip alltid som kvinna äta järntillskott. Jag har provat båda sorterna som ges ut av blodcentralen (Duroferon och Niferex) och båda kraschar min mage. Innan kunde jag äta ett par dagar och sen ha uppehåll ett par dagar så funkade det. Gick över från Duroferon till Niferex som skulle vara snällare men nu är magen helt ur spel på förmiddagen dagen efter. Jag äter enligt deras rekommendation på kvällen och sväljs med juice eller c-vitaminbrus.
Någon som har tips på vad jag kan göra för att få i mig det utan att magen kraschar? Hela dagen blir ju förstörd då jag inte tar upp någon näring för kvällsmaten och tarmen töms i raketfart på förmiddagen
Jag har inga låga järnvärden annars utan brukar ligga mellan 131 och 144, så detta är bara för att kompensera blodgivningen.
Någon som har tips på vad jag kan göra för att få i mig det utan att magen kraschar? Hela dagen blir ju förstörd då jag inte tar upp någon näring för kvällsmaten och tarmen töms i raketfart på förmiddagen
Jag har inga låga järnvärden annars utan brukar ligga mellan 131 och 144, så detta är bara för att kompensera blodgivningen.