Få hund att gnaga ben?

mimus

Trådstartare
Hur gör man?
Min hund, foxterrier, vägrar gnaga på de ben jag köper.
Han har usel munhygien, och i våras var han hos vet för sövning och tandstensborttagning.

Jag har börjar ge Plaque Off, och undrar om det hjälper, igår så skrapade jag bort en hel del tandsten på honom, men jag kommer ju inte åt längst bak.

Någon som har tips att få honom intresserad av att gnaga lite.

Sv: Få hund att gnaga ben?

Leverpastej på benen?

Köp bucadog också, det ska smetas på tänderna och ska ge ett bättre klimat i munnen!

Tänkte också på märgben.

Sen finns det ju såna mjuka dentasticks.. :smirk: Jag har ingen aning om hurvida de fungerar eller ej. Min hund tycker att de är goda men de är jättemjuka för honom så jag vet inte. Han äter även ben väldigt flitigt när han får. Jag kör på det mest naturliga i första hand.

Vad tycker hunden om? Kanske kan man hitta på ngt i kombination?

Tänkte bara säga att jag är ett stort fan av plaq off. Min hund har fått det sen jag fick honom och han har jättefina, vita tänder helt utan tandsten.

Min kompis schäfer hade jättemkt tandsten och dålig tandhygien och hade inget intresse för ben, och efter några månaders användning av placoff upplevde hon att tandstenen var mkt lättare att skrapa bort.
Lycka till!

Knäckebröd kanske kunde vara något :angel:

Det kliar så gott mellan tänderna ;)

Mammas hund har oxå lite tuggbensfobi, men om man får lov att sno benet från den andra hunden när denna andra har "förberett" ( =tuggat & blött upp det till en halvblöt stinkande slafsa) benet så kan det gå bra. Hade varit ännu mer åtråvärt om det hade varit kattens tuggben :D

Hans rädsla för ben är att dom "bits" tillbaka, = råkar fastna i hans ömtåliga skägg :angel:

Hur gör man?
Min hund, foxterrier, vägrar gnaga på de ben jag köper.
Han har usel munhygien, och i våras var han hos vet för sövning och tandstensborttagning.

Jag har börjar ge Plaque Off, och undrar om det hjälper, igår så skrapade jag bort en hel del tandsten på honom, men jag kommer ju inte åt längst bak.

Någon som har tips att få honom intresserad av att gnaga lite.

Ja man skaffar en hund till:o:D

Nä skojade bara men min hund som är tolv år har tuggat mer ben den senaste månaden än han gjort i hela sitt liv:rofl::rofl::rofl: orsak? vi skaffade en hund till:love:

Dents sticks brukar annars fungera bra och riktiga ben:)

Tänkte bara säga att jag är ett stort fan av plaq off. Min hund har fått det sen jag fick honom och han har jättefina, vita tänder helt utan tandsten.

Min kompis schäfer hade jättemkt tandsten och dålig tandhygien och hade inget intresse för ben, och efter några månaders användning av placoff upplevde hon att tandstenen var mkt lättare att skrapa bort.
Lycka till!

Jag har en gammal foxterrier på 12år som fick PlaqueOff en period, men slutade då han började dricka enorma mängder vatten och blev liksom svullen i buken. Jag gjorde ett längre uppehåll och började igen, med samma resultat. Kan inte säga om det gäller alla äldre hundar, men man ska nog hålla ett ett öga på hur de mår fysiska av det.

KL

Märgben kan jag iofs prova?

För övrigt har jag köpt även de mjuka och de som ska var bra för munhygien, men han äter inte i allafall.

Jag tror att han helt enkelt är lat..

Smeta leverpastej på skulle funka, fast jag tror han slickar av det..

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Postar här för första gången pga att jag har väldigt mycket ångest. Jag och min partner har pratat om hund i många år ingen av oss...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
11 043
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 356
Senast: Castellini
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 077
Senast: __sofia__
·
Hundhälsa Jag har upprepade gånger läst här på bukefalos om hur svårt det är att veta om hundens tandstatus är okej. Jag har haft veterinären att...
2 3
Svar
56
· Visningar
6 842
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka