Jag har fyra småhundar (pudel/chihuahua och pudel/papillon). Jag får ibland fixa tandstenen på den äldsta (pudel/papillonen, 12år) men överlag har hon fina tänder för sin ålder. Hon fick dra ett par småtänder när hon ändå var inne för en bruten tand och sedan gnagde hon av sina undre incisiver på morötter (så inga fler morötter eller hårda tugg för henne!) men förutom det är tänderna fina. De andra tre är två systrar på 6år som båda har fått dra många tänder trots inte mycket tandsten och inte särskilt gamla och Poppy måste in igen för hon har slutat tugga ben. Den sista är deras nioåriga halvsyster och hon har förvånande bra tänder med tanke på sina halvsystrar, sin ålder och sin uppväxt. Hon skulle egentligen fixa sina tänder på tisdag då hon börjat lukta illa ur munnen och har ett par lösa incisiver. Hon hade en lös tand bakom ena canintanden men den har ramlat bort av sig själv (vi har väntat en månad på tandläkartiden) och nu luktar hon inte längre så Poppy får ta hennes tid istället eftersom hon har tydligt ont.
Jag har inte märkt skillnad av tandborstning utan största skillnaden här är också tuggisar. Mina får tjocka hudben med malt på för de vägrar horn och vanliga hudben och jag har inte vågat råa ben för de är så glupska
Jag har inte märkt skillnad av tandborstning utan största skillnaden här är också tuggisar. Mina får tjocka hudben med malt på för de vägrar horn och vanliga hudben och jag har inte vågat råa ben för de är så glupska