Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag talar inte om "just nu" utan om hela tiden. Är en häst skadad/sjuk tar man hänsyn till det.Men den är ju skadad och måste stå i box just nu! Svårt att ge den ett normalt hästliv då, eller hur.
Besynnerligt är det. Alla våra hästar har varit och är så störda.Står en häst utomhus när det är kallt så måste den vara mentalt störd!
Mot bakgrund av dina inlägg, så undrar jag om du är kapabel att ha ansvar för en häst? Detta sagt med omtanke om din häst.
LIA
Mot bakgrund av dina inlägg, så undrar jag om du är kapabel att ha ansvar för en häst? Detta sagt med omtanke om din häst.
LIA
Det är inte det enda TS skrivit.Varför skulle han inte vara kapabel att ta hand om en häst bara för att han inte vet hur han ska få hästen att sluta väva!?
Det är inte det enda TS skrivit.
LIA
VARFÖR jag tror att hästen väver?
Lösdrift är inte alltid det bästa allternativet för en häst om du tror det.. Min häst är importerad och är väldigt frusen av sig, han fryser även på vintrarna när han har två tjocka täcken på sig med magplatta och halstäcke... så hur f*an skulle han då klara av att gå på lösdrift?
de trodd ejag ej min häst skulle klara helle rmen dom gör de.. bara dom har något vind tätt ställe att gå in å värma sej.. dom klarar de bättre än vad man tror..
Är det inte hästen det ska passa för??Hursom helst passar det inte alla människor att ha sina hästar på lösdrift.
Nu har den en fraktur, men den vävde enl TS även innan. Tvärtom kanske frakturen uppstått just p g av vävandet.Och dessutom har hästen en fraktur och då kan dom inte gå i en lösdrift.
Är det inte hästen det ska passa för??
Nu har den en fraktur, men den vävde enl TS även innan. Tvärtom kanske frakturen uppstått just p g av vävandet.
Ska man inte som hästägare angripa orsaken till skador och problem, hellre än symtomen?
Ber i förväg om ursäkt ifall inlägget av någon uppfattas som "hugg mot människor". Men jag bryr mig faktiskt mer om hästen än människan i såna här fall.
LIA
Men TS blev ju i det närmaste förbannad när h*n fick rådet om lösdrift. Och h*n verkade ju inte ha den blekaste aning om att det är en beteendestörning, eller för den delen vilka behov en häst har.
TS kanske är kunnig men av inläggen i den här tråden så får iaf jag intrycket av att det finns mer att önska på kunskapsfronten..
Skönt det finns fler som läser och tar in budskapen.
Undrar rent allmänt varför det är något slags tabu att komma med annat än lull lull i svaren?
Undrar också över att man tycker det är OK att köpa en häst och först därefter lära sig vad hästägeri och hästhavande innebär, PÅ BUKE!!.
LIA