Jag hör till dem som förut försvarat veterinärer, tom i direkta felbehandlingar( våra egna djur) har jag köpt läget och sagt att alla måste lära.
Jag måste erkänna att jag där varit tvungen att ändra mig. Bita i sura äpplet. Pudla. Vi har haft alldeles för många galet inkompetenta dv veterinärer.
Veterinärer som inte kan basic, veterinärer som inte lyssnar o ffa veterinärer som inte bryr sig om djuret överlever eller inte.
Så numer gör jag som
@kimmis87 , ifrågasätter, kräver, går på kurser, lär mig själv , allt för att kunna granska behandlingar( eller icke behandlingar) under lupp.
Vi har haft veterinär ute som inte kunde ge( eller vågade ) ge injektion, veterinär till sjuk kalv( jag jobbade) där vet satte pc på den friska kon istället och lämnade kalven helt obehandlad, veterinär som stridit för att tempen som togs på 35,6 berodde på en trasig termometer, jag har klagat på behandlingar hos jordbruksverket, förlikat fakturor och de värsta fallen skriver jag inte ens med.
Visst, det finns några bra, jag handplockar vid beställningsjobb, men det är ju inte allt som är det.