Skogstroll
Trådstartare
Är på gång och ska byta ett sto från Holland (KWPN) mot en unghäst.Nu fick jag ett mail av dom som vill ha henne och dom undrade om ägarbeviset fanns..Vi har pass på hästen samt ett papper som ligger i passet där hennes härstamning står,men mig veterligen inget ägarbevis.Kontrakt från när vi köpte hästen finns men det finns en ägare till emellan oss och den som importerade henne.Hur går man tillväga för att få ett nytt?Behövs det?Räknas inte kontraktet som ägarbevis? Jag vet att man ofta har sk ägarbevis på Tyska hästar,är det samma i Holland?
Slutligen- Hästen är chippad men jag hittar inte chipnumret i passet,samt det finns en beskrivning av hennes tecken står i passet men konturdiagrammet är inte inritat,kan en veterinär komplettera med dessa i passet eller vem gör det?
Slutligen- Hästen är chippad men jag hittar inte chipnumret i passet,samt det finns en beskrivning av hennes tecken står i passet men konturdiagrammet är inte inritat,kan en veterinär komplettera med dessa i passet eller vem gör det?