få föl att sluta dia

Sv: få föl att sluta dia

har läst HELA tråden nu och kan bara hålla med .
Tala om knäppa PRINCIPER utan bra anledning.

Jag har precis särat mitt 11 månaders hingstföl från mamma ,han går själv nu ,men inte har jag något diande över stängslet fast de går i hagarna jämte varandra .
Jag har bra stängsel med EL jämt och man får faktiskt klippa av tråden ibland för att sätta upp det stängsel man behöver ,annars ska du nog ha färre hästar verkar det som .
Det finns inga genvägar :o

Sv: få föl att sluta dia

åringen har varit på gräsmattan flera ggr, men jag vill inte ha in ett föl där eftersom det finns springor till altanen där ett föl kanske kan få in benen, åringen och alla andra mina hästar har så tjocka ben att det inte är nån risk.

så du har missuppfattat lite. det var andra gången jag förklarade detta
problemet var helt enkelt att jag inte vill att fölet ska dia, men nu får hon göra det tills jag kan skicka iväg henne, blir enklast så.

Albertina: anledningen till att jag inte ville klippa av tråden var att den tråden bara ska sitta där ca en månad till (om ens det) och vi ska ändå byta all tråd senare och då vill jag inte ha en massa snuttar.

men nu går de tillsammans igen så får vi väl se hur det går, fri tillgång har de igen iaf, rullade ut en storbal i hagen idag.

Liknande trådar

Avel Vi fick ett föl för snart en vecka sen. Första två dygnen gick allt bra, men sen blev det nåt knas med stoets juver. Hårt och spänt och...
Svar
17
· Visningar
3 092
Senast: cello
·
Hästhantering Jag ska försöka förklara situationen kort: Blev för 2 år sedan med häst (har tidigare hållit på med hästar hela livet, ridskola...
2
Svar
29
· Visningar
5 923
Senast: Lavinia
·
Avel Jag ska försöka hålla det här så kort som möjligt. Jag bestlutade mig för att ta föl på mitt sto då hon inte riktigt passade i de...
Svar
14
· Visningar
3 432
Avel Mitt relativt nyköpta, dräktiga, sto fölade natten till 1:a juni. Jag var inte riktigt beredd då hon inte visat mer tecken än att hon...
2
Svar
27
· Visningar
6 736
Senast: gylle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar