Sv: få föl att sluta dia
men jösses vad trött jag är på folk som inte läser.
JAG VILL INTE HA HJÄLP MED NÅGON FODERSTAT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
JAG
VET PRECIS VARFÖR HÄSTEN GICK NER I VIKT!!!!!!!!!!!!!!!
Madick: visst är det de, men det är fortfarande grovfoder, och när folk argumenterar så antar jag att de vet skillnaderna mellan ett grovfoder och ett kraftfoder, mina hästar får bara grovfoder i dagsläget, och kommer fortsätta så tills iaf min andra märr fölar, då kanske hon behöver kraftfoder eftersom hon kommer börja tränas "ganska snart" efter fölning och kommer då alltså ge massor mjölk samtidigt som hon rids och främst skrittas en hel del. Men energin tror jag inte blir problemet på henne, kanske proteinet och då är det ju väldigt enkelt att fixa till.
jag har aldrig skrivit att hästen fick bara hö, jag skrev att den bara fick grovfoder, och det är sant, men jag förstår inte varför ni ska beskymra er med foderstaten när det inte är det jag frågar efter och jag har flera ggr skrivit att jag vet precis varför hästen gick ner i vikt, det är ju absolut inget konstigt.
Sar: Bebis är jätte duktig och äter upp allt jag lägger i krubban
hon lärde sig äta morötter med för några veckor sen haha! Min sambo kom in helt förbluffad: den lilla äter inte morötter
haha då garva jag lite åt honom, så fick han lära sig nåt nytt den dagen oxå.
jag tycker oxå det är synd att hon ska behöva gå själv, just nu går hon ju med den högdräktiga som vankar fram i hagen, men förhoppningsvis så kan jag säkerligen släppa ihop åringen tillsammans med nya fölet och hennes mamma ganska så snart, den äldre märren är jag lite försiktigare med då hon inte är så snäll och är högst i rang.
men planen är nog att skicka iväg den några veckor i sommar, eller iaf till hösten för att börja lite långsam tömkörning och kunna stå still lös när man duschar henne osv, den tränaren har lösdrift så det passar rätt bra.