Få flughuvan att sitta kvar!

Sv: Få flughuvan att sitta kvar!

Gör en fläta av manen precis bakom öronen och lägg en av mantestarna runt nackstycket på flughuvan.

Har fungerat på min häst en hel vecka nu, annars brukar han vara expert på att få av sig huvan, vilken sort det än är.

Sv: Få flughuvan att sitta kvar!

*kl*

Ack ack detta förbenade gissel med flughuvor! Jag börjar bli frustrerad på gammeltant som tar sig ur ALLT. Fröken har ju dessutom eksem så hon behöver verkligen den där huvan.
Idag när jag kom var måttet rågat för mig, För det första har hon fullständigt STRIMLAT sitt Boett-täcke över ryggen/rumpan. Det hängde i trasor *mutter*
För det andra har hon alltså fått AV sig huvan. Som är en sån där med hals som går ner UNDER täcket och spänns fast I täcket för att inte kunna åka av. Men det var ingen match för Friggelin uppenbarligen. Gah!
Nu har hon lyckats ta sönder alla eksemtäcken jag har och flughuvor lyckas hon ju plocka av hela tiden.
Attans häst, kan de inte bara inse att vi vill deras bästa?!
Frigg i sin nalle-luva som nu är försvunnen!
FlisflockenoFanni003-1.jpg

Liknande trådar

Gnägg Tack för allt kära vän. Mitt ute i Smålands skogar, på en gård med vackra stenrösen och gärdsgårdar, inne i en liten mörk gruppbox, där... 2
Svar
28
· Visningar
3 920
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok För ganska exakt två år sen så började jag på mitt nuvarande jobb. Att jag fick det jobbet var en enorm lättnad. Tidigare hade jag...
Svar
0
· Visningar
438
Senast: cassiopeja
·
P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i... 2 3
Svar
45
· Visningar
8 980
Hästmänniskan Nu behöver jag er hjälp! fort..... Min häst åkte på foder till en medelålders kvinna i Köping, Januari 2012 (35mil) ifrån mig då jag... 5 6 7
Svar
125
· Visningar
22 810
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka