Få bort tjära från hästen??

C

countess

Vi har smörjt in trästolparna i hagen med tjära för att hästarna ska sluta äta på dom. Och då verkar det som att min häst gått emot dom så han har ett långt tjockt streck med tjära på undersidan av halsen (på VIT rakad päls) och hur fasiken ska jag få bort detta? står att man ska använda smör och vaselin för att få bort tjära men känns ju lite sådär ifall det även fungerar på päls?
Om ni har några förslag så säg gärna till!! för så kan han ju inte gå runt..

Sv: Få bort tjära från hästen??

Jag skulle smöra in hästen och se om det funkar! Smör är ju inte farligt på något sätt och det går att ta bort relativt enkelt :idea:

Liknande trådar

Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 758
Senast: Roheryn
·
Utrustning Min shettis har märkbart varit störd av sin tjocka päls (väldigt kliig, vill rulla sig när hon rör sig etc), men hon har inte kommit...
Svar
16
· Visningar
1 227
Senast: Ise
·
Träning Jag har en häst som är mer påverkad av andra hästar än de tidigare hästarna jag haft. Lite tydligare förklaringar om olika situationer...
Svar
7
· Visningar
2 619
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
11 917
Senast: liiinnea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30