Få bort olja från uppfarten

Madick

Trådstartare
Jag har haft gäster vars bil läckt nånting, nån sorts olja. En ganska stor fläck är det. Hur kan man få bort den?
 
Sv: Få bort olja från uppfarten

Det bästa är väl att lägga på något som suger och lyfter upp oljan från uppfarten. Kolla med brandkåren om du kan få köpa lite sånt spån de använder. Det suger upp multum! Annars är väl sågspån och kalk det bästa jag kan komma på. Du har asfalt va? Risken är att det blir en grop där om man inte åtgärdar det ju.
 
Sv: Få bort olja från uppfarten

Ja, det är asfalt. Frågan är om det funkar att ha på spån när oljan inte är helt färsk liksom. Om man häller på annan olja (tänker typ matolja), kan det lösa så det går att suga upp allt sen?
 
Sv: Få bort olja från uppfarten

Jag vet faktiskt inte :confused: Har ni ingen saneringsfirma i närheten du kan ringa o fråga? :)
 
Sv: Få bort olja från uppfarten

Ska finnas en flaska med Oljesanering (ja, den heter visst så) på bilvårdsfirmor som biltema och mekonomen. Den kan nog vara till hjälp.

(Jag googlade på oljefläck på asfalt och fick en hel del ok träffar.)
 
Sv: Få bort olja från uppfarten

Jag som använder Google till allt, men den slagningen gjorde jag inte. Suck. Tack ullo för att du letade åt mig!

Det blir till att ta sig till Biltema då!
 
Sv: Få bort olja från uppfarten

Först sågspån för att suga upp själva oljan. Sedan tar man sand eller så fin torr lera man kan hitta.. och borstar med vanlig sopkvast fram å till baka.. lätt som en plätt.. och har man inget sågspån så gå på med sand eller lera med en gång.. gratis å bäst;)
 

Liknande trådar

Hemmet Vi har haft ett furugolv i köket som vi försökt få till ett skurgolv genom att behandla med linoljesåpa enligt konstens alla regler...
Svar
9
· Visningar
550
Senast: Jahopp
·
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 381
Senast: Amha
·
Hemmet Någon av grannarna har dumpat en ganska dyr tv-bänk som ser helt okej ut och som hade passat perfekt under min marsvinsbur. Problemet är...
Svar
9
· Visningar
348
Senast: Lyan
·
Hemmet Behöver ganska akut byta spis (inbyggnadshäll) och fläkt i köket och det kommer ganska olägligt, då en stor del av bufferten hamnat på...
2 3
Svar
41
· Visningar
1 372
Senast: Kakis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp