Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Torka ur med klorin? Lukten brukar också bli bättre med tiden. Många kylskåp börjar lukta när de varit avslagna någon dag eller längre, särskilt om de inte varit noga med att lämna dörren öppen.Jag flyttar in i min nya lägenhet idag, och kylskåpet luktar illa finns det några fler knep än ättika för att få bort det?
Är hyresrätt så jag kan inte byta kylskåp hur som helst.
Det är min plan! Vill bara testa först om jag kan få bort det själv.Om det är en hyresrätt hade jag felanmält om inte lukten försvinner med någon enkel huskur
Prova en anti luktduk eller en luktabsorberareJag flyttar in i min nya lägenhet idag, och kylskåpet luktar illa finns det några fler knep än ättika för att få bort det?
Herregud, jag slängde om bokstäverna lite slarvigt och läste "Torka med urin"Torka ur med klorin? Lukten brukar också bli bättre med tiden.
Ingen dum ide allsHerregud, jag slängde om bokstäverna lite slarvigt och läste "Torka med urin"
Doften lär inte bli bättre.Ingen dum ide alls
Det är ungefär det som lukten fick mig att tänka på …Herregud, jag slängde om bokstäverna lite slarvigt och läste "Torka med urin"
Det finns inte risk att kylskåpsplasten inte tål klorin helt bra?Torka ur med klorin? Lukten brukar också bli bättre med tiden. Många kylskåp börjar lukta när de varit avslagna någon dag eller längre, särskilt om de inte varit noga med att lämna dörren öppen.
Det har jag aldrig varit med om, jag har använt det för att bli av med missfärgningar och lukt ett antal gånger. Sedan behöver man ju inte smörja in hela kylskåpet med koncentrerad klorin och låta stå förstås.Det finns inte risk att kylskåpsplasten inte tål klorin helt bra?
Jag såg nån sån där mysko fem-minutertipsfilm på facebook härom dagen. Där förordade de kaffepulver eller kaffesump på ett fat.Jag flyttar in i min nya lägenhet idag, och kylskåpet luktar illa finns det några fler knep än ättika för att få bort det?
Många skriver bakpulver. Men det är faktiskt väsentlig skillnad på bakpulver och bikarbonat, då bikarbonat är mer koncentrerat. Jag har alltid både bakpulver och bikarbonat hemma. Bakpulver till scones och muffins, samt bikarbonat till städ och rengöring, samt fixa enklare stopp i handfat och diskho.Jag kommer att börja med citron. Funkar inte det får jag gå över till bakpulver eller ättika, när jag hittat det…
Kaffesump är också en livräddare om man rensat/hanterat rå fisk, lök eller annat och lukten sitter kvar i händerna.Jag såg nån sån där mysko fem-minutertipsfilm på facebook härom dagen. Där förordade de kaffepulver eller kaffesump på ett fat.
Hittade samma svar på Lands hemsida... https://www.land.se/hus-hem/dalig-lukt-i-kylskapet-6-knep-for-att-bli-av-med-den
Kaffesump
Ta lite kaffesump och lägg på ett fat och ställ in i kylskåpet. Det doftar gott och det drar till sig de dåliga lukterna. Även oanvänt kaffepulver kan funka!