Få bort brunstkiss?

Sv: Få bort brunstkiss?

Jag brukar låta kisset få vara kvar tills efter ridturen då hon är svettig. Inte lönt att tvätta hon flera gånger om dagen! :p

Då tar jag en stor hink, fyller den med varmvatten och svampar av henne, och speciellt i ljumskarna och i rumpan. Jag brukar gnugga extra mycket och skölja där kisset finns och det försvinner alltid. :)

Sv: Få bort brunstkiss?

Efter att ha försökt med det mesta på fblstoet insåg jag eg av en slump att HEXOCIL shampoo var som gjort för ändamålet. Såpa, diskmedel osv tog bort en del men inte allt (hon var vidrigt grisig..), men hexocil, låta verka en stund, skölj av - perfekt. Sen hade jag på vaselin eller babyolja för att hindra att det nya fastnade lika lätt.

Liknande trådar

Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 958
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 264
Senast: Roheryn
·
Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 537
Hästvård Jättedåliga bilder för han ville inte stå still. En bekant har lite plötsligt fått hand om en häst som inte har så fina hovar...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 167

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka