Få bort ammoniaklukt

Sasse

Trådstartare
Kan man få bort ammoniaklukt på ett bra sätt, och hur i så fall?

Jag har tvättat ytan det kommer från (sopskåpet) med Ajax och ättika. Verkar bara ha hjälpt tillfälligt. Bäst metod verkar ha varit att spraya hela köket med parfym, men jag antar jag får ont i huvudet av det nu istället 😬

Tips mottages tacksamt.

Kan man få bort ammoniaklukt på ett bra sätt, och hur i så fall?

Jag har tvättat ytan det kommer från (sopskåpet) med Ajax och ättika. Verkar bara ha hjälpt tillfälligt. Bäst metod verkar ha varit att spraya hela köket med parfym, men jag antar jag får ont i huvudet av det nu istället 😬

Tips mottages tacksamt.
Vad är det som kommit på ytan? Ren ammoniak eller något annat?
Vad är ytan det är spillt på gjort av? Har ju viss betydelse för vad man vill ha på..

Klorin kanske?
Kalkosan kan jag tänka kan i bästa fall döda den lukten, men då vill det ju till att du vill ha den citronaktiga lukten istället..

Ättika fungerade i alla fall när mina katter råkade kissa på väggen där tapeten var lite trasig (för liten låda som nu är utbytt), men jag fick hålla på och torka väggen med ättika flera gånger innan det försvann. Luktade apa i hela huset, jag höll på att bli hysterisk innan det försvann. Ajax och dylika ”fräscha” lukter (ja, jag provade parfymtricket också, fick enbart huvudvärk) hjälpte inte alls, man kände ändå odören av kattkiss under.

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 449
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 828
Äldre Jag köpte ett Rambo fleecetäcke på engelska ebay. Jag vet inte om säljaren parfymerat det eller om de har rena mördartvättmedel...
Svar
6
· Visningar
10 987
Övr. Hund Hejsan.. Har en närapå 6mån gammal valp där ensamhetsträningen inte funkat bra alls. Var nog lite dålig med att göra det till "vardag"...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 823
Senast: Sezziyanen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Att hata mat
  • Borstning av tänder
  • Random bildtråd med text V