Extremt roliga hästbilder :D

Sv: Extremt roliga hästbilder :D

Welshponnyn Dellina tycker om att hoppa, så pass mycket att hon drar iväg med longerinslinan när man försöker få henne att gå på en volt bredvid ett hinder... :crazy:
DSC_0068.jpg

BAHAHAAHAHA det där va fan det fulaste (och mest underbara) jag sett!!! :rofl:

Det är ingen riktig kontroll på dom långa benen!
33066504.jpg

33066509.jpg

att galoppera är inte alltid helt enkelt...
33066522.jpg

33066523.jpg

33066526.jpg

33066527.jpg

33066528.jpg

Lyckades knäcka en riktigt tjusig bild när Citrin gjorde yoga idag!

Armlösa hunden har vi döp den till!

Alternativt letar han efter något under jord. Typ en mullvad eller nått

Senast ändrad av en moderator:

Underbar bildserie. :rofl:

Undrar förresten om det är nån här som suttit på en häst som skippat galloppen och tagit sig fram snabbare genom att ta båda bak-båda fram-båda bak osv.
Madam kunde ju aldrig lära sig galloppera med mig på ryggen så oftast "bockade" hon ju oss framåt som en galning i ett rasande tempo, och det gick undan vill jag lova. Kom vi ifatt något annat ekipage så flydde dom gärna ut i terrängen. :rofl: :angel: :D

Undrar förresten om det är nån här som suttit på en häst som skippat galloppen och tagit sig fram snabbare genom att ta båda bak-båda fram-båda bak osv.

Gör dom det långsamt kan man ju kalla det terre-a-terre :D
terrshort.jpg

Fast du tänker kanske på den lite mer okontrollerade varianten?
551722_361977993854886_100001280666377_1122020_157167692_n.jpg

559065_361977690521583_100001280666377_1122017_183113363_n.jpg

Dessa togs när vi just hittat galoppskänkel istället för att hoppas på det bästa i uppförsbacke ;) Men han har en fin kort galopp nu, vi ska bara hitta lägningen också.

KL

Jag kan ju dela med mig av denna.. suddig, men tycker den ser rätt komisk ut.. Jag: "Kom igen, nu sticker vi! :D" Hästen: "...nä."

(jag bad honom lägga sig så att jag skulle komma upp, ett trick jag hittade av en olycka häromdagen när jag bad honom ''buga'' - i hopp om att snabbt kunna skutta upp innan han reste sig :angel: - och han istället lade sig platt på sidan och började äta gräs och klia ansiktet..Eftersom han så villigt lade sig ner då testade jag igen men märkte inte att han kilat fast sig mot trädet bakom. Det slutade med att han fick ta sig upp utan mig och jag hoppade upp från en stock en bit bort.. men även om omständigheten med trädet var lite olycklig så är ju bilden i sig lite smårolig... och jag sitter inte PÅ honom, så klart! Utan står över honom, sätter mig inte innan hans rygg är under mig och han är på väg upp, naturligtvis. Kan ju inte sitta över revbenen från den vinkeln :3)
469428_398725580180127_1350235372_o.jpg

Fast du tänker kanske på den lite mer okontrollerade varianten?
Nej hennes "kängurugallopp" var hur kontrollerad som helst, tittade man på hovavtrycken där vi studsat fram så var dom helt parallella och hon kunde studsa hur långt som helst i en rasande takt. Många trodde att hon bockade som en galning tills dom fick se oss flyga förbi på nära håll, och att ryggen knappt rörde sig alls, man satt hur säkert som helst även barbacka. Hennes stil var oslagbar. :D

Det roligaste var ju att hon först började pipa innan vi "lättade" och blev lågt flygande. :rofl:

Ah, den varianten :P Jo men den tränar de ju in på vissa hästar, typ boskapshästar (som jobbar med det på riktigt sas) osv. Är det inte någon typ av fyrsprång, för att snabbt hinna ifatt :) Har sett den på uppvisningar, väldigt mäktigt.

Här är min nya häst (köpt idag :D)
Fast undrar om man nästan blivit lurad?
Trodde jag köpt en häst och inte en groda :eek:
haha.
575693_10151053959197652_806095989_n.jpg

Haha! Klockren bild! :D

*kl*
Har en bild att bidra med från i våras. Ponnyn orkade inte ta steget fram till godiset!

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
293
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Nu är det så att jag kommer från en familj utan hästintresse från början. Jag fick självmant säga till att jag ville börja rida, och dom...
Svar
10
· Visningar
1 198
Senast: Ananazen
·
Hästmänniskan Hej! Har fått så bra tips och svar här på bukefalos på alla mina tidigare funderingar och frågor.. så kör en fråga till. 😝 Jag är ju...
2
Svar
20
· Visningar
1 504
Senast: Oknytt
·
Hemmet Det kan väl inte bara vara jag som gillar dessa utomhusdekorationer i form av lysande djur? Ni kanske inte har lika många som jag men...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 761
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar