Extrem Dog Makeover..

movi

Trådstartare
Ja,nu är vinterkläderna väck,dags för sommarkollektionen..
Men idag tog vi lite kortare sommar-kläder,då jag i morgon kl 7 ligger på op-bordet och fixar till handen! Sen blir det svårt med pälsvård!

Men nu är hon i alla fall av med vinter-kappan...:p

Så lägg in lite bilder på sommarfrisyrer eller sommar-kollektionen!

Före!
19941535.jpg

Efter!
19941538.jpg

Sv: Extrem Dog Makeover..

Oj vilket jobb! Vad snygg hon ar! Trimmar du for hand? Jag sitter har och vill inte ta i tu med min dvargschnauzers pals (hon ser precis ut som pa din forsta bild) men det ar ju ingenting jamforelsevis med din jatte!

:rofl: jag var fullt beredd på en diskussion om hundklädernas vara eller icke vara som tillslut blir pajkastning, men det uteblev visst :D.

För övrigt blev hon jätteläcker!

Helt moderiktigt! Svart funkar ju alltid, pastellfärger är lite somrigare men ärligt talat så tror jag inte hon skulle passa i det ;)

:rofl: jag var fullt beredd på en diskussion om hundklädernas vara eller icke vara som tillslut blir pajkastning, men det uteblev visst :D.

För övrigt blev hon jätteläcker!

Haha jo det var vad jag trodde också! :rofl:

Och till TS, verkligen stiligt, väldigt stor skillnad!

Alla!
Tack!

Trimmar?? Då får man träningsvärk i fingrarna! Nej,jag kör med klippmaskin,hon har en kanonpäls,så det går jättebra att klippa med maskin!
Har även gjort det till utställningar,och fått utmärkt pälskvalitet!

Ja,hon är fin,men egentligen vill jag ha lite längre benhår,men nu sitter jag med högerhanden i ett stort paket,blev opererad igår,så jag kan inte hålla på med ordentlig pälsvård!

Det är därför jag sitter vid datorn nu,bultar rejält i handen och svulllen ! kan inte sova:(

Åh, min ser precis ut som din "före bild" fast en vit variant på blott 28 centimeter..jag ska åka och köpa nya saxar idag så det blir en före och efter bild här också :D

Ja,kom i håg före och efter bild..

I vissa lägen:eek:,så önskar man sig en korthårig hund..Speciellt när pälsen är så lång,sa att man kan göra garn av "skiten",så det räcker till Sveriges befolkning..

Vad fin hon blev! :)

Såhär såg min ut före vi tog och trimmade henne!

Och efter!

Jättedåliga bilder men man kanske ser lite iallafall!

Jo pricken är tuff! Är så konstigt när man kollar bilder på henne när hon var en liten valpis då såg den helt annorlunda ut än vad den gör nu! Haha en gång när vi var ute och gick så mötte vi två pojkar och den ena sa till den andra att den hunden har ju fått stryk när den har en blåtira! ;)

Alla!
Tack!

Trimmar?? Då får man träningsvärk i fingrarna! Nej,jag kör med klippmaskin,hon har en kanonpäls,så det går jättebra att klippa med maskin!
Har även gjort det till utställningar,och fått utmärkt pälskvalitet!

Vad bra! Blev lite orolig dar. ;) Jag kan inte ens tanka tanken pa vilket arbete det skulle vara att trimma en san dar "stor en". Jag har ju problem med min dvargvalp. :p Din tjej ser iaf verkligen lacker ut.

Hoppas handen laker snart!

Fast nu hade det nog gått lätt att trimma..bara att blåsa på pälsen,så föll den av..Så hade jag kört med dammsugaren på henne,så hade hon nog varit färdigfrissad sen..roblemet hade väl varit resultatet..

Jag har tack och lov inte trimmat någon av mina riesen,under dom 25 år jag haft rasen!
Utan jag har kört med maskin!
Hade ett kort tag(för 20 år sen..) även en omplacering-dvärg,men han tyckte inte om barnen,och dom var svårare att omplacera än hunden..men även den klippte jag med maskin,med bra resultat!

här är min springerspaniel, är tvungen att ha honom nedklippt eftersom han får rysligt med exem annars... :( har mycket nu också, men är lättare att hålla efter.

före:

efter:

Har han alltid eksem,så han alltid är kortklippt eller är det periodvis?

njaaa... alltså han bor helst i vatten :p men han är även känslig för tex regn och snö.. värst är det när det är långa perioder med slask ute. det är inte så att hela hunden är täckt av eksem, men ändå ganska påtagligt för honom.

Liknande trådar

Övr. Hund I och med att jag har två hundar som är lite speciella så väcker dom uppmärksamhet överallt i princip. När puffen var helpälsad så blev...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
13 308
Senast: Exile
·
Hundavel & Ras Har haft hund hela mitt liv, uppväxt med golden retriver, sen dvärgpudel, flyttade hemifrån och skaffade en labrador/bordercollie...
2
Svar
39
· Visningar
5 041
Senast: Milosari
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 709
Senast: Karminnie
·
Utrustning Så var det den där tiden på året igen - insekterna är på väg att vakna till och de första gängen mygg har spanats in på ridturerna i...
Svar
16
· Visningar
2 738
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka