Extra utrustning

H

hoppning_95

Jag vet inte riktigt vart jag ska lägga den hära tråden men eftersom jag är hoppryttare så la jag den här;):confused:

Alt detta gäller en D-ponny, men ni andra kan ju oxå skriv.
Men det jag undrar är vad ni betalar ungefär per år eller månad för extra utrustning? Alltså om nått går sönder eller böhöver bytas ut.
Samtidigt så kan jag ju fråga vad ni betalar för era träningar?;)
Och ni som tävlar på lokal/regional nivå vad ni har för försäkring på era ponnysar och vad det kostar?

Tacksam för svar
Kram Lina

Sv: Extra utrustning

Jag har en D-ponny som jag nu tävlar på regional nivå med. Det där med extra utsrustning som behöver köpas in är jätteolika, ibland så behöver man inte köpa något på flera månader och ibland så känns det som att allt går sönder samtidigt. Sen så köper jag väl ofta mycket saker som jag egentligen inte behöver bara för att dem är snygga.:D Jag betalar 200-300kr för dressyrträning och 250kr för hoppträning. Tränar oftast dressyr ena veckan och hoppning den andra. Har inte så jättestor koll på det där med försäkringar så det får du fråga någon annan om x)

Marina95

Jag har en D-ponny som jag för tillfället tävlar lokalt med och vi tränar 2 gånger i veckan, 1 gång dressyr privat och 1 gång hoppning i grupp. Jag tror att dressyren kostar 250 eller 300 per gång och att hoppning kostar 200 eller 250 men jag är inte helt säker. Än har jag inte behövt köpa så mycket nytt för att saker har gått sönder ( vilket självklart inte betyder att jag inte har shoppat saker till honom för de har jag, senast idag :P ). Så jag köper säkert saker till honom för ca 400 kr / månad fast de blir oftast typ 800-1500 var 3e månad eller lite ibland när jag har pengar :P Jag tror han är A1 försäkrad eller vad de heter i Folksam och jag vet inte vad de kostar.

Jag har en D-ponny och eftersom varken jag eller mina föräldrar har megamkt pengar försöker jag köpa grejor av kvalité, olika märken med andra ord såsom Treadstone och liknande, alltså märken med bra kvalité men inte pissedyra, när något har gått sönder. Köper även lite begagnade saker av de andra tjejerna i stallet, såsom JWschabrak & Veredus-skydd som det inte är ngt fel på alls..

Desto mer pengar lägger vi dock på träningar!
Dressyrträning 1ggn/vecka á 35 min för 140:-
Då vi är många i vårt stall som har samma tränare betalar vi inte för nån bensinkostnader eller liknande heller.

Hoppning tränar ja inte för tillfället då jag inte har hittat någon tränare här nere som jag gillar efter min ponnys skada, men har tränat för KG och han tog väl runt 350:-/ ca 1,5h

Terrängträning är ju helt beroende på vilken tränare det är men runt 200-400:- + banavgift..

Med andra ord tävlar jag dressyr/hoppning/fälttävlan

På försäkring har vi Agria Maximal tror ja, fast självrisk + 20% rörlig självrisk tror jag det heter, alltså först en självrisk och sedan 20% av behandlingen får vi betala, och jag kan ju säga om den rörliga självrisken hade kommit tidigare hade min ponny inte levt idag så mkt som han skadar sej:mad:

Får jag fråga vad du är ute efter?
Allmänt nyfiken eller äru på & tjatar om egen häst? :p

Jag har en D-ponny som jag tävlar lite lokala tävlingar med.
Brukar inte köpa så mycket nya saker hela tiden men det blir ju några hundralappar i månaden på ny utrustning.
Hoppträningar varannan vecka och den betalar mamma, kostar 150 kr/h Dressyrträningarna brukar jag betala själv, de kostar 250 kr för 45 min. Har ingen fast plats där utan hoppar in som reserv ibland.

Har två stora hästar. Lägger väl 300-500 kr per månad på utrustning, vissa månader mer andra mindre. Hopptränar en gång i veckan för 150 kr/häst och dressyr två gånger i veckan för 200kr/häst. Sen rider jag helgkurser en gång i månaden som går på 700-900 kr.

Båda hästarna är fullt försäkrade hos Agria och vad det kostar har jag inte riktigt koll på just nu :)

Liknande trådar

Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 640
Senast: Cambrie
·
Träning Hej! Är ny i forumet och har förstått att man inte får skriva ut ridskolors namn i inlägg, ber därför om PM eller guidning i tråden...
Svar
4
· Visningar
2 092
Hoppning Med tanke på att jag är återkommande funktionär (främst på regional nivå dock) borde jag kunna dessa frågor i huvudet (:o:angel:), men...
2
Svar
25
· Visningar
5 129
Senast: Unafraid
·
Hästmänniskan Under nästa år är min plan att köpa häst! Ett stort och läskigt beslut när man aldrig ägt en häst tidigare. Nu är jag inte ute efter att...
2
Svar
24
· Visningar
3 118
Senast: Dandylinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Vilket är ert favoritgodis?
  • Valet i USA