Extra sadel vid mästerskap.

YlvaG

Trådstartare
Ska man rida ett mästerskap antar jag att man har med sig allt möjligt i reserv, dvs antagligen ytterligare en sadel. Frågan jag funderade på inatt när jag inte kunde sova var: Invägning. Gör man ny invägning om man nu av någon anledning skulle behöva byta sadel?

Bara en random fråga jag kom att tänka på :angel:

Sv: Extra sadel vid mästerskap.

Varför skulle man ha med sig en hel sadel i reserv? Tar bara en massa plats.
Har aldrig haft med mig en extra, man får ta hand om sina saker istället.

(Så blev jag även bestulen på min sadel i Assisi men det var ju som tur var efter tävling...)

Man kan väga in sig med två olika sadlar, då är det ok att byta under ritten om man vill det. Men jag tror inte att det är så väldigt många som gör på det viset, men det går absolut.

Bra med nån som kan svara på frågan. Tack!

Jag ser då bara fördelar med att alternera mellan två sadlar på längre ritter.

Man kan väga in före start med flera sadlar eller utan sadel om man "klarar"det. I det sistnämnda fallet kan man byta mellan hur många sadlar som helst.

Man ska väga in sig med det lättaste man ska rida med under tävlingen!

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 506
Senast: Anonymisten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 788
Senast: Gunnar
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 971
Senast: Cattis_E
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 410
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar