Extra hjärtslag

patsy02

Trådstartare
Vid sista besöket hos Bm hörde hon extra slag på hjärtljuden. Vad har ni för erfarenhet av detta. Hon såg ju tämligen allvarlig ut, men försäkrade att det säkert inte var något att vara orolig för. Själv kan jag inte bestämma om jag ska bli hysterisk eller ta det med ro tills nästa koll är om fyra veckor...

/Fundersam Patsy
 
Sv: Extra hjärtslag

Har ingen direkt erfarenhet av det. DÄREMOT skulle hon anse det vara allvarligt/oroande etc. så skulle du inte få vänta 4 veckor till nästa kontroll.

Mot slutet av en av mina graviditeter så växte inte magen som den skulle, ungen var slö osv. Man gjorde ct-kurva som var normal sedan skickades jag ned till förlossningen för koll så det inte var strul med mängden fostervatten. Så det blev en heldag.....




-du, om du grunnar och känner dig orolig så ska du direkt i morgon ringa mvc/barnmorskan och reda ut det hela! De blir inte sura.
(när jag upptäckte att jag var gravid med nr.2 så hade jag blivit röntgad på dag 28 i menscykeln -jag brukar ha 32-35 dagar. Jätteglad för att ha lyckats bli gravid, då vi kämpat många år för ettan och två år för denna. Sen slår mig tanken, röntgen för gravida är ju inte bra. Sen bölade jag och tänkte att nu går det åt pipsvängen. Så jag ringde förlossningen -detta var förståss vid nyår...(så mvc hade stängt) de var gulliga och kopplade in mig till läkaren och jag fick många tröstande ord.
Nu var det två i magen men vi miste den ena. Om det beror på röntgen låter jag vara osagt, men troligtvis är det så. För som läkaren sa: antingen dör det eller så händer i regel inget alls. Oftast inget alls. Så vi fick båda sidor. Men den gosse som blev kvar, han är inte mer "knäpp" än vi övriga i familjen, och generna kan man ju inte göra så mycket åt :D
Nåväl, de ställde upp väldigt fint, med extra ul osv.


Lycka till/ Gira :banana:
 
Sv: Extra hjärtslag

Tack för ditt stöd. Är väl eg. inte jätteupphetsad över detta men man kan ju inte låta bli att oroa sig. Hade hon varit riktigt oroligt förutsätter jag ju att jag hade blivit skickad till BB. Både min pappa och min bror är födda med blåsljud och båda har tränat på elitnivå som äldre så det kanske går i släkten.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 507
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 663
Gravid - 1år Måste dela med mig av detta då det känns otroligt jobbigt och min sambo är inget vidare stöd. Jag blev gravid med första barnet i...
Svar
17
· Visningar
4 361
Senast: Voeux
·
Hundhälsa Det fick vi reda på i dag... För att göra en lång historia någorlunda kort: Engelsk bulldog, närmar sig 9 år, pigg, och har varit fullt...
Svar
9
· Visningar
1 957
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp