Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Därför undrar jag nyfiket varför du vill ha igång brunsterna tidigare?
Jo, jag vet att man vill ha dessa föl tidigt födda.Framförallt inom fullblodsaveln där det kan skilja mycket på dom löpande hästarna i utveckling beroendes på när dom är födda, så är detta ganska vanligt. Jag har inte sett några som helst negativa effekter utav det hela, utan snarare en förenkling utav betäckningssäsongen med ston som får bra brunster fortare.![]()
Jag har ett sto som ska föla i januari (import) och jag vill gärna fortsätta med tidiga föl på henne men med kanske en månads förskjutning max, detta för att ha avkommorna väl förberedda för furutityn nere i Europa.
Jag har ljus minimun 16 h/dygn i stallet för att få henne att hålla bra brunster. Ljuset ska vara så att man kan "läsa en finstilt tidning varsomhelst i stallet".
Jag börjar med ljus"terapi" i oktober senast för att ha bra brunst i februari-mars, så det stämmer säkert som Pisan säger, så vill man inte betäcka tidigt är detta säkert inte att rekomendera.