exteriörbedömning hjälp!

karlsson

Trådstartare
Hur skulle ni bedöma den här hästens exteriör, för och nackdelar? Hur ska den arbetas?

Detta är en häst född 07 som inte har varit i gång så mycket endast till och från. Då han har flyttat runt större delen av sitt liv. Hur skulle ni lägga upp igångsättningen?

Tacksam för svar :)

bild.JPG

Är det en travare? Man ser ju inte hela kroppen men ser svår att rida korrekt ut och omusklad. Skulle börja med massa skritt och tömköra i skogen för att bygga muskler och styrka!

Hur skulle ni bedöma den här hästens exteriör, för och nackdelar? Hur ska den arbetas?

Detta är en häst född 07 som inte har varit i gång så mycket endast till och från. Då han har flyttat runt större delen av sitt liv. Hur skulle ni lägga upp igångsättningen?

Tacksam för svar :)

bild.JPG
Enklare om man ser bild på hela hästen med halsansättning, hur mycket plats finns vid ganascherna o.s.v. :)

Liknande trådar

Hästvård Hej buke! Jag är här och läser ofta men har aldrig postat en tråd tidigare, men har ni hamnat i problem med stallägare och ber om ert...
Svar
13
· Visningar
1 215
Senast: Blyger
·
Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin...
2
Svar
27
· Visningar
2 430
Senast: Zetly
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 398
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
840
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka