Exteriöra problem?

Hrannar

Trådstartare
Valack 4 år ( klapphingst)
Hästen bockbent på framben
Veka kotor ( genomtramp på alla 4 kotor)
Passaktig i skritten, nästan trippar fram vid gång

Annars mycket trevlig häst!

Säg vad ni tycker och vet!!

Sv: Exteriöra problem?

Pust... Låter som risk för en massa extra bekymmer men har man inte sett hästen live, så är det ju svårt att veta. Är den klapphingst nu eller före detta klapphingst? Det är en himla skillnad. Ligger stenen kvar i bukhålan riskerar man hormonförändringar och testikelcancer med åren samt risk för obehagliga lynnesförändringar. Är den ordentligt kastrerad och båda stenar borta så ser jag inga problem. Att islänningar är mjuka i kotorna och tex trampar igenom i tölt på tävlingarna, är inte heller ovanligt. Trots det har de lägre sjukdoms- och skadestatistik. Man måste liksom veta vid vilka gångarter, hastigheter och hur stort genomtrampet är för att kunna tycka något. Islänningar är överhuvudtaget rörligare i sina leder. Bockbenheten beror ju också på hur mycket bockbent den är...

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Exteriöra problem?

det låter inte så lovande...låter som att den har svårt att gå har ont på nåt sätt.....spänner sig.
och bockbent är ju inget som går att få bort om det inte är ett föl vi snackar om som man kan fixera benen på.

tycker mest synd om den hästen tyvärr.

Liknande trådar

Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 532
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
11 761
Senast: Ajda
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
707
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 856
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar