Exteriör (samlingstråd)

Sv: Exteriör (samlingstråd)

Jag är inte så bra på att bedöma extriör, men i mina ögon var han en mkt fin fölunge.

Silverkedjan skrev:
Din tjej är fortfarande lite "dragsterbyggd", ryggen är lite vass och lutar framåt.

Du får nog en femgångare med drag i ska du se :D

Skulla - jag kan inte se dina bilder :cry:

Drag i henne blir det nog:) Det är full fart som gäller. De senaste månaderna har jag inte sett ngr andra gångarter än skritt och galopp. Men jag hoppas att tölt, trav och även passen finns någonstans. Hon resonerar nog så att ska hon ngnstans är det likabra att använda galoppen eftersom den går fortast.

Silverkedjan skrev:
Fyrgångsbyggd med lite av morfars hals :D Han visar mest trav i hagen eller?

Spännande med sockorna bak :banana:

Ja, jag har inte sett något annat än trav och galopp på honom. Precis som hans mamma :)

Hur ser mamman till fölet ut? Har Du bild att lägga ut?

turbofling skrev:
Drag i henne blir det nog:) Det är full fart som gäller. De senaste månaderna har jag inte sett ngr andra gångarter än skritt och galopp. Men jag hoppas att tölt, trav och även passen finns någonstans. Hon resonerar nog så att ska hon ngnstans är det likabra att använda galoppen eftersom den går fortast.

Jag tycker hon är så lik Þokka så jag trodde innan att de hade samma pappa, men så var det ju inte.

http://img.photobucket.com/albums/v690/lenohr/okka152.jpg

Spännande se vad det blir med ditt sto. Þokka är ju 5-g. Hon travade o galopperade i en hemsk fyrtaktsgalopp under uppväxten. Vilket är ganska vanligt för hästar med mycket pass i sig.

Tack för korten.

Hur ser fölets mormor ut? Funderar på stoets ("mammans") vita tecken, kommer dom från morfar Askur eller hade mormor mycket vita tecken?

Mormor är silversvart utan tecken, har ingen bild på henne tyvärr. Hennes vita tecken borde därför komma från Askur. ;) ;)

*Knapplån*

Sorry att jag öppnar den här tråden igen, men vi skulle ju följa upp unghästarna och då ville jag vara med:-)

Jag tror det var den här bilden jag hade förut Rubin 1 1/2 år

som kan jämföras med den här bilden Rubin 2 år

Hur tycker ni att han ser ut exteriört???

Hejsan, får jag stjäla tråden lite?

Vad tycker ni om mitt stoföl?
På filmer springer hon lite snyggt (:crazy:) i början, för att sedan ställa sig stilla. Hittade ingen bra bild på henne.

http://www.youtube.com/watch?v=lRo0uiJCRV8

(det är inte hennes "stil" att springa på det sättet i normala fall)

Nackdelar som jag kan se är att h*n har ganska korta framben, och möjligtvis nååågot lång rygg/står lite bakom sig.
Men är det en unghäst så kommer ju h*n säkert upp mer i framdelen när h*n växt klart.

På gångartsbilden ser man ju att h*n har stor potential att komma upp och lätta i framdelen, men att h*n använder mer skjutkraft än bärkraft bak, men å andra isdan är det ju en ganska rejäl ökning av tempo också ;)
Ser iaf väldigt trevligt ut! Berätta gärna mer om hästen!

Spyrna är 4år och är ett av mina två senaste tillskott. Var på Island nu och kunde inte låta bli att bli :love: i henne. Sen att hon är halvsyster till en av mina andra hästar som är jättefin gör ju inte saken sämre.
Hon är vekligen häftig väntar nu på att hon ska komma hem nästa år.

Någon mera som vill kommentera....

Hon är söt och har välformad huvud, hals och rygg. Däremot är det svårt att säga så mkt om propotionerna eftersom hon är i en växtperiod och är väääldigt mycket i nerförsbacke. Bakbenen är långa och halsen lite lägre än den borde, men som sagt, sånt rättar till sig!

Vem är hon efter? Himla trevligt huvud har hon, och hon verkar ju väldigt sällskaplig om man tittar på den andra filmen där hon typ springer efter dig medans du filmar ;)

*kl*

Nu vore det roligt att se nya bilder på fölen i början av tråden.

Kan inte låta bli att visa min unghäst född 2004.

5 mars 2005
Rodi53.jpg

14 juni 2006
Rodibetar14juni.jpg

13 oktober 2007
Rodi1310.jpg

Vad tycks?

Tack:bow:

Hon är efter Grímur frá Gerdi :p
Hade pappas färg i början men nu är hon ju till synes svart..

Tack än en gång :bow:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
719
Senast: tara
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 032
Senast: Ketrawzc
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så...
2
Svar
32
· Visningar
2 486
Senast: Emma-pemma
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 208
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka