Empalie

Trådstartare
Idag är det bara två dagar till återbesölet för min häst. Han har hovledsonfammation på båda fram och knäled hb. Han har stått i sjukhage varje dag och jag har promenerat honom morgon och kväll. Idag skulle jag och min kära mor ta ut han och hans hagkompis på en liten runda längs asfalten , vi har gått där innan under dagarnas lopp. Han har studsat lite ibland när vi har promenixat men annars varit kolugn och haft väldigt tråkigt. Men idag fullkomligt exploderade han på vägen. Han slet sig inte men klart ja fick hålla i, istället stod han stillastående och ena sekunden var baken uppe i vädret och andra gången var frambenen i höjd med mig själv:crazy:

Vi vände såklart och jag fick ta tag i honom ordentligt på vägen hem och pilla i fickornaefter godis, när vi kom fram till stallplanen började han igen han sparkade och stegrade for ner på framknän en gång och var totalt vild. Jag fick honom i sdtallet och gav honom hö så han fick lugna ner sig.:smirk:
Sedan dröjde det en halv timme tills jag vågade ut med han igen, var precis skakis i benen och var ju såklart jätteglad att jag inte fått en smäll men var orolig för att han skadat sig. Sedan satte jag på han träns, hade spö i ena handen och stängde igen paddocken, hästen är hur lugn som helst och skrittar bredvid mig.( inget halt)
Ena stunden går han sådär glatt med huvudet när vi promenerar och ena stunden sänker han huvudet, lägger öronen löst bakåt och ser ut att må skit och att allt är sååååå tråkigt. Nu kommer jag hålla mig till paddocken tills på måndag och hur lastningen blir på måndag återstår att se:crazy:
Hoppas hoppas han får gåp i vanlig hage annars tror jag att jag kommer ha svårt att hålla honom kontrollerad. Hur länge har det dröjt om era hästar har fått en behandling, är det tre veckor i sjukhage igen då?????:confused:

Sv: Explosion

Ofta har min häst behövt två behandlingar tyvärr...
Men så är det ju inte alltid.
Vi får väl hoppas att hans brall är ett "jag-har -inte-ont-längre-uttryck".

Lycka till!!

Sv: Explosion

Tack för svaret, jag hoppas o hoppas!!!! Vill gärna ha fler kommentarer till situationen..............:confused:

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 333
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 879
Senast: starcraft
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 196
  • Artikel Artikel
Dagbok Känner att jag behöver skriva av mig lite efter den här dagen, det har ju varit några turer med min älskade hund. Han trivs inte med...
Svar
16
· Visningar
3 193

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka