Sv: Experter på hov/traktvinklar HJÄLP
Tack för dina kloka ord, jag vill ju att hästen skall må bra, och det jag oroar mig för är att han går runt och har ständig värk. Det känns inte bra
Usch, nu sitter jag och skäms för att jag gått åt med så hårda ord till hovisen (även fast jag vet att jag har rätt i det jag säger)
Men att jag inte tål han, det var starka ord.
Han är faktiskt till person lugn och trevlig, även om han som hovis inte har riktigt rätt inställning.
Den lilla ömma punkt som gör mig förbannad/ledsen här i livet är när djur och barn far illa. Jag klarar inte av det helt enkelt.
Och han har nog den inställningen att ALLA hästar som inte tävlar eller springer in pengar, de hästarna behöver man inte lägga ner bra arbete på, de är liksom inte värda det.!!!!
ALLA djur har samma värde tycker åtminstonde jag.
Vi köpte hästen i slutet av april i år och 6 dagar efter han kom så gjorde han sig riktigt illa, det vart riktigt turbulent ett tag där. Han vart felbehandlad av veterinärer, vi var ny på hästägandet, vi kännde inte hästen, jag fick ge penicillinsprutor i 7 dagar
Försöka att tvätta ett sår på en häst som försvarade sig naturligtvis.... ja, jag tog han direkt till mitt hjärta när vi provred honom och när han gjorde sig illa vart han min "bäbis" jag har än idag svårt att släppa kontrollen och hela tiden tänker jag på saker runt honom så allt skall vara skönt och perfekt. ingenting som står ivägen så han inte gör sig illa m,m.
Min överbeskyddning har nog folk runt mig lite roligt åt, tyvärr lider jag nog mest av det själv idag.
Det första jag tänker på när jag vaknar är hästen, och det sista jag tänker på innan jag somnar är hästen. oroar mig att jag glömt något m.m. suck.
Är det någon som känner igen sig? eller är det jag som borde skaffat mig en trähäst istället?
Skönt i allafall att jag fått med håll ang hovarna, jag är ingen "hönsmamma" och inbillar mig detta åtminstonde.