V

VildochVacker

Hur är deras schabrak? Spec. hoppmodellen. Är de väldigt tjocka? Ligger de still på hästen?
Hur ligger deras fleece- och ulltäcken? Hur är dom i storlekarna?

Jo, jag har handlat täcken där men inga schabrak. Täckena håller iaf hög klass.

Jag har ett allroundschabrak i "teddymaterial". Jättebra kvalitet, schabraket är lika fint efter minst tio tvättar.

Jag har också ett tunt ulltäcke - helt underbart! Det är normalt i storleken och är lika fint efter tvätt.

Immer

Jag har ett ullschabrak, jättebra! Det är ju ganska tjockt, men inte överdrivet. Fastnar en del hår i fälltider, men det går rätt lätt att borsta bort. Jag har inte använt det så mycket så jag vet inte hur det håller passform och färg i tvätten, men det ligger still på hästen och korvar sig inte.

Har inget fleece-/ulltäcke, men ett regntäcke. Det är kanonbra :love: Ligger som det ska, skaver inte och dom kan måttbeställas. Har klämt lite på fleece-/ulltäckena och dom verkar bra, hade nog köpt ett sånt om jag inte redan hade så många :D

Okej men det låter bra. Funderar mest på ett ullschabrak, hoppmodellen. Ska bara få tag i lite pengar först kanske..

Liknande trådar

Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela...
Svar
19
· Visningar
1 027
Senast: Freazer
·
Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på...
2
Svar
22
· Visningar
1 563
Senast: morgaine
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
162
Senast: Shixle
·
Utrustning Har ridit i stallägarens gamla County connection senaste halvåret. Den ligger bra och både jag och hästen trivs. Har letat sen dess...
Svar
2
· Visningar
432
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka