Exempel på ogenomtänkt köp

Sv: Exempel på ogenomtänkt köp

Blir inte förvånad...

Fanns en råtta där förut. Såldes pga att hon tyckte svansen var så äcklig :crazy:

Precis :crazy:

Men man får se det från den ljusa sidan - de säljs ju åtminstone och får chansen att få ett nytt och bra hem istället för att sitta instängda i burarna resten av livet och bara ignoreras.

Precis! Tyvärr sitter jag i samma båt nu.. Måste få bort mina två kaniner då vi inte kan ha dem kvar för att hyresvärden säger att vi inte får ha kaniner för att de äter upp tapeterna :cry:

Men vafan de går ju i en hage dagarna i ända men nej då bort ska dem inom den här månaden! :crazy:

Kolla hyreskontraktet först, står det inget om husdjur där så har hyresvärden inte ett skit att säga till om så länge man inte stör grannarna.

Men det står att om djuren förstör något i lägenheten så så måste dem bort och våra kaniner har fått skulden för att käkat upp en liiiiten bit av en tapet flik.

Någon som vet ett bra omplacerings hem?

Men tapeter ska man väl själv stå för när man flyttar så det lär väl inte göra hyresvärden något? Och kan h*n öht bevisa att det var kaninerna?

Nej det står hyresvärden för.

Nej det kan han inte men eftersom det är i nederkanten så är det bara att ge bort kaninerna nu.. Skulle i alla fall vara bäst för dem med nu när jag tyvärr inte kommer ha den tiden jag behöver till dem så det känns hårt att säga MEN Det vore nog bäst för dem att få flytta.. Har svarat på en del annonser nu om dem som vill ha kaniner.. Gissa om de kommer att bli utfrågade innan de får veta något om kaninerna! :p

Ok. Men kan h*n inte bevisa att det var kaninerna så kan h*n ju inte kräva att de ska bort den här månaden heller, för hur skulle de kunna tugga på tapeten om de är instängda i en hage?

Menmen, lycka till iaf :)

Ingen anning.. Men det har löst sig nu i alla fall! De ska få stanna tills vi hittar ett hem åt dem nu!

Men hur ska jag kunna hitta ett hem åt dem nu när så många andra skänker sina kaniner!? Och dessutom så har jag krav på vart mina kaniner hamnar men det har ju inte andra så alltså kommer de troligtvis att ta en annan kanin istället för min två raringar :cry:

Det luddiga svaret ska du INTE nöja dig med. Kolla besiktningspapperna...om det inte står något om din tapet, ja då får ju ni ersätta tapetseringen..MEN inte så länge ni bor kvar...När ni väl flyttar så får ni ersätta...MEN det kan även räknas som normalt slitage på eran lägenhet. Ta kontakt med Hyresgästföreningen och hör vad dom säger. Om du visste vad många hyresvärdar som bara säger en massa strunt utan att ens ha belägg för det. Finns inga besiktningspapper, ja då stpr ord mot ord...Hyresvärden kanske försöker dra en rövare. Jag skulle INTE accepterat detta.

Okej ska göra det men kaninera måste ju ändå bort då jag erkänner för mig själv att jag inte kan ha dem kvar då jag absolut inte kommer ha den tid dem behöver tyvärr.

Skulle ni kunna tänka er att lämna in era djur hos www.lillgarden.com
Jag tycker det verkar vara ett hyfsat ställe men jag undrar vad ni andra tycker!

Det beror på kaninerna, kan de leva i ett kallt stall?
Kolla kaninfaktan på sidan också om det stämmer. Jag själv skulle inte lämna råttor där även om de kunde bo inomhus i värme för att de hde väldigt dålig fakta om råttor på sidan förut, så man vet ju aldrig om hur det står till med kunskaperna då liksom.
Du kan ju alltid åka dit och kolla hur djuren har det. Har de det bra och får rätt skötsel och de kan bo i kyla så hade jag nog kunnat tänka mig att lämna dit kaniner iaf :)

Kaniner klarar 30 minus med lätthet! Bara de har stråfoder att tugga på, så ja de kan bo i ett stall! Kaniner klarar svårt 30 plus däremot, då får man lägga in kylklampar i buren som airciónditioner.

Men beror inte det mycket på om de är vana vid att bo ute så de får ordentlig vinterpäls? Eller är det jag som fått helt fel för mig?

Liknande trådar

A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 736
Hästmänniskan Tog bort min häst förra veckan och ska nu köpa en ny, har kollat runt lite på annonser i ca 3 veckor och inte hittat så mkt. Har tänkt...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 091
Övr. Djur Kolla alltså, så jävla lika gerbiler! Hur ser man skillnad egentligen? :angel: :D...
Svar
16
· Visningar
2 754
Senast: gul_zebra
·
Övr. Hund Denna felstavade annonsen kan väl ändå inte vara sann!!:cool: http://www.blocket.se/view/6640411.htm?caller=mo_s&l=0&c=1&city=0...
Svar
10
· Visningar
1 192
Senast: Gnist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Sundsvall?
  • Vad gör vi? Kids edition - del 4

Hund, Katt, Andra Djur