Simply me
Trådstartare
Har ett islandssto på 23 år som har haft sommarexem under alla år jag kännt henne, har genom åren provat massor med saker, exemtäcke, salvor, fodertillskott, mycket kort utevistelse. Känns som jag bara blivit en mästare på att hantera såren som kommer och hjälpa hästen att slippa en hel del klåda. Vi har under åren bott i fem olika stall och vissa hagar har varit bättre osv men det har bara varit små förändringar i hennes mående.
Men i år har hon varit näst in till exemfri till mitten av augusti, kan inte förstå varför. Har haft henne täckt med exemtäcke, inne alla nätter (men det har hon alltid varit) men har gått in senare på kvällen än tidigare år och de enda salvor osv jag använt i år är en tub Helosan...... Har det varit en toppensommar för exemhästar eller vad har hänt med mitt sto?
Men i år har hon varit näst in till exemfri till mitten av augusti, kan inte förstå varför. Har haft henne täckt med exemtäcke, inne alla nätter (men det har hon alltid varit) men har gått in senare på kvällen än tidigare år och de enda salvor osv jag använt i år är en tub Helosan...... Har det varit en toppensommar för exemhästar eller vad har hänt med mitt sto?