Exem. vad tycker ni om skillingarydsalvan?

Gullan86

Trådstartare
ja vad tycker ni? har ni testat det? var det bra/dåligt?
tycker ni det är någe bra kompliment för exemhästarna?
på vilket sätt var den bra? lindrade den?

den innehåller ju tjära och det står på att vissa hästar kan vara känsliga mot det har ni upplevt det?

tacksam för svar!

Sv: Exem. vad tycker ni om skillingarydsalvan?

Skillingarydsalva fungerar bra på t ex juver, men fungerar inte bra där solen kommer åt, den smälter och rinner bort och den KAN skapa brännskador i starkt solljus. Omd en är på ställen där man har friktion, t ex på insidan av låren, kan den också orsaka brännskador.

Sen en VARNING.. Skillingarydsalva och Switch Pour On kan i kombination med varandra skapa otrevliga biverkningar. Jag har utan problem behandlat tunnhudade araber med båda medlen samtidigt men man ska vara försiktigt tills man är säker på att hästen tål det.

Jag är det ovanstående till trots en STOR användare av skillingarydsalvan på sommaren, på juver och skap där jag smetar på ett TJOCKT lager daligen.

Ang exsemhästar så gillar jag Cavallec och framförallt AVS 14. Den sistnämnda är det bästa klådstillande jag hittat. Cavallec är mer förebyggande och funkar sådär

Sv: Exem. vad tycker ni om skillingarydsalvan?

Håller med det föregående skriver.Jag använder denna salva mest av alla medel å tycker den är jättebra, just att myggen inte gillar den på sommaren är väldigt praktiskt.Smöjer in myggbett tex på juver mm med den.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej. Jag undrar om någon har erfarenhet och tips på produkter till ansikte som har både exem och akne? Min unga tonåring har alltid...
2
Svar
23
· Visningar
434
Senast: Fetaost
·
Hästvård Är det någon annan som varit med om att hästen har tappat pälsen fläckvis eller som prickar över kroppen? Tänk ”trivselprickar” fast...
Svar
5
· Visningar
597
Senast: Bamburine
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 527
Foder & Strö Hur ser era hästars dagar ut vad gäller fodertider och upplägg? Det är januari, kallt och vi har haft kolikkänning i stallet. Tankarna...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
4 301
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Mata småfåglarna