Exem sår :(

MadicDomino

Trådstartare
Pollen har exem på mullen som vi behandlar med helolosa Sol varje dag. Nu har hon fått sår och lätt svullnad på mullen och jag vet inte riktigt hur mag skall behandla det.

Än så länge har jag rengjort med vatten för att ta bort Helolosa resterna, Sedan tagit på lite Jodipax. Därefter tagit på ny helolosa sol kräm ! Är det något jag skall ändra ? Hon går på sommar bete med träd att gå in under vid stark sol. Kan inte ta in henne i stallet med box vila pgr av att vi renoverar stallet!

Mvh
Eran Emma

Sv: Exem sår :(

tvätta rent med koksalt och lägg på tex. niveas solskyddskräm för barn, med så hög solskyddsfaktor i som möjligt. gärna 30. en till 2 ggr/dag.

Okej ! Skall koka lite koksalt i dag då. Har inte helolosa sol hög solfaktor ? :crazy: Får rensa skåpet nu :rofl: !

Har fått tips på att ta kylbalsam på, men deet tror jag inte så mycket på :smirk:.

Mvh
Eran Emma

nej, solskyddsfaktorn i helosan är inte så hög.

Liknande trådar

Hästvård Luftar lite tankar, har varit i kontakt med vet men vi avväntar. Kommer ut i stallet igår och tycker att min häst ser lite väl hängig...
Svar
3
· Visningar
1 266
Senast: Lindsen
·
Hästvård Tog in pålle från hagen och det första jag såg var hans svullna framben. Han var märkbart mycket varmare på det benet och värmen gick...
2
Svar
30
· Visningar
12 781
Senast: ztsu
·
Hästmänniskan Har en lååååång historia jag ska försöka göra kort. Vill höra utomståendes åsikter o höra om det här är rimligt och jag bara...
2 3
Svar
52
· Visningar
14 977
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Brukar inte skriva inlägg speciellt ofta utan brukar mest läsa härinne på buke. Nu har jag däremot ett problem med min lilla ponny som...
Svar
17
· Visningar
3 114
Senast: Pudlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Orolig katt i bil
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈