Exem bett ??? Nu har det börjat igen.

K

kbr

Mitt arabsto har börjat få sina knölar igen. Käns som knölar under huden sedan efter några dagar spricker dom och något genomskinligt som blir gulaktigt när det torkar. Började för ca en vecka sedan.
Knotten har inte kommit och inget bete i hagarna. Solexem var det någon som sa.
Hade ut vetrinären när det kom första året han att hon skulle gå på en massa antibiotika men jag väntade nån vecka sedan började det minska. Jag märker det mäst under dom första månader under sommaren och dom sista.
Är det någon som har likadant.
Ps det värkar inte klia.

MVH Karin
 
Sv: Exem bett ??? Nu har det börjat igen.

Var i landet bor du? Här i mellansvergie har vi börjat med täcke, knott har det fnnits ett tag nu. För att slippa dessa angrepp, starta med ett eksemtäcke INNAN symtom bryter ut. Soleksem angriper ljusa partier med stark rosa hud, symtomen är densamma som våran egen brännsakda vid för mycket sol. Blåsor med tillhörande sårbildning samt klåda av varierande grad.
 
Sv: Exem bett ??? Nu har det börjat igen.

I grisslehamn utanför norrtälje. Kusten i mellansvergie.
 
Sv: Exem bett ??? Nu har det börjat igen.

Boj skrev:
Var i landet bor du? Här i mellansvergie har vi börjat med täcke, knott har det fnnits ett tag nu. För att slippa dessa angrepp, starta med ett eksemtäcke INNAN symtom bryter ut. Soleksem angriper ljusa partier med stark rosa hud, symtomen är densamma som våran egen brännsakda vid för mycket sol. Blåsor med tillhörande sårbildning samt klåda av varierande grad.

Hon har bläs men där har hon inte fått några ännu. Det har börjat på ryggen. hon är brun.
Vilket täcke är bäst att köpa? Har fått låna någon salva aktigt som en som har islandshästar använder och dom har blivit mindre. Kommer ekemen att bli värre? Kan man förhindra det med täcken?
Om dom har lite bör man även då ha täcke för att inte förvärra?
Många kanske duma frågor men jag har alldrig haft en exem häst.
Hade alldrig häller tänkt att en arab kan ha det.
 

Liknande trådar

Hästvård Jahapp det tar minsann aldrig slut 😣 Haft problem med mugg på ett ben sen i somras och nu börjar det äntligen se ut som att det släppt...
2
Svar
31
· Visningar
3 431
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 360
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Vet knappt vart jag ska börja... Min lilla åring blir 15 månader på söndag. Han står för tillfället med sin tolfte hovböld. Han har...
2
Svar
32
· Visningar
4 682
Hundhälsa Rubriken kanske blir lite fel,men efter tre veckor med en sjuk hund,känner jag mig desperat och ledsen. Vill skriva av mig lite och...
2 3
Svar
41
· Visningar
16 232
Senast: TantEster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp