Excel-macro

Ja, det är kul när man lär sig nya saker. :)

Ofta använder man bara de enklaste funktionerna i programmen, och har ingen aning om vilka möjligheter som finns. Om man ägnar några timmar till att lära sig programmen ordentligt och kanske skriva några smarta makron kan man spara mycket arbete sedan.
 
Jag gick en kurs i skolan nu i våras där vi fick lära oss att programmera makron i excel via Visual basic. Man kan t.ex. spela in makron för att sedan redigera dem i visual basic och få den att repetera samma sak 150 gånger osv. :) Så kan man lite programmering kan man göra i princip allt. ;)

/Erica
 

Liknande trådar

IT & mobiler Är det någon mer som har problem med att youtube hänger sig och vägrar spela upp de flesta videorna? Ibland funkar det att öppna upp en...
Svar
6
· Visningar
289
Senast: Gimlan
·
Skola & Jobb Kommer få en helt ny person att lära upp nu i sommar då hon ska vikariera för mig, inom städ/post. Funderar hur jag egentligen ska...
2
Svar
27
· Visningar
1 705
Senast: pepp
·
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 577
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 197
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp