Evighetslånga bussresor

Hahaha du är ju i samma sits som jag! Pendlar ju Torp- Vänersborg nu för tiden. :D

Så jag sitter ju antingen på Kampenhof, Uddevalla C eller Trollhättan och väntar ibland. Urtrist, men tar alltid med mig bok så har jag något att göra. Instämmer förresten i att Vänersborg är en underbar stad, jag njuter av varje dag jag är ledig och kan ”bara vara” i min stad. Trodde aldrig jag skulle gilla en småstad så mycket. :love:
 
Uddevalla är skittråkigt att vänta i
Hualigen
Men eller hur!!! Nu köpte jag iofs mjukglass på McD och satte mig i museiparken men blöööö.
Därför gärna landsortsbor tar bilen.

Går det inte att hitta en annan resväg med bussarna och tågen som gör det lite rimligare?
Hade jag haft körkort så ja, definitivt.

Andra resvägar finns inte. Eller jo men de är ÄNNU värre.
Lååångt från stationen!
Jag tror jag har haft 8 minuters byte i Falköping en gång jag har noll koll där faktiskt. :D
Jag brukar tänka att vad spelar det för roll om 100 år. Jag och katten har väntat länge och bytt buss, pendel och tåg, suttit i Gävle mitt i vintern när tåget var inställt. Tror rekordet var när det tog ung fem och en halv timme från Stockholm till Bollnäs. Skulle vara smart och spara tid eftersom första tåget gick flera timmar senare än jag var klar, så pendel-ul tåget-xtåget. Joho, missade att utåget gick till Tierp och fick vänta där i 45 minuter, sedan x-tåget inställt. :meh: Så åkte tåget till Söderhamn och buss därifrån. Nyckeln är att alltid se till att samtliga prylar, surfplatta (med bibliotek), läsplatta, mobil (ja jag är lite galen) är fulladdade innan man ger sig iväg så när en laddas ut så har man nästa.

Hoppas du är hemma nu och har kommit över gårdagens trauma. :arghh: Fuck England.
Jag kom hem till sist ja. Men jag trodde jag skulle dö på sista bussen bc ingen ac. Kan inte vara okej arbetsmiljö för chauffören...
Ja, det är nog det som är det stora i det hela. Hur många det drabbar. Folk åker och byter åt alla håll hela tiden, går inte att få allt att passa ihop.
Inte ta bort mitt LILLA LILLA hopp nu. ;) Jag hoppas ju att det ska gå att lösa i alla fall ETT byte så restiden minskas med en timme.
Hahaha du är ju i samma sits som jag! Pendlar ju Torp- Vänersborg nu för tiden. :D

Så jag sitter ju antingen på Kampenhof, Uddevalla C eller Trollhättan och väntar ibland. Urtrist, men tar alltid med mig bok så har jag något att göra. Instämmer förresten i att Vänersborg är en underbar stad, jag njuter av varje dag jag är ledig och kan ”bara vara” i min stad. Trodde aldrig jag skulle gilla en småstad så mycket. :love:
Vi får timea ihop våra väntetider så vi kan ta en fika nån gång då. :D Och jaa, Vänersborg är underbart. Iaf på sommaren.
 
Men eller hur!!! Nu köpte jag iofs mjukglass på McD och satte mig i museiparken men blöööö.

Hade jag haft körkort så ja, definitivt.

Andra resvägar finns inte. Eller jo men de är ÄNNU värre.

Jag tror jag har haft 8 minuters byte i Falköping en gång jag har noll koll där faktiskt. :D

Jag kom hem till sist ja. Men jag trodde jag skulle dö på sista bussen bc ingen ac. Kan inte vara okej arbetsmiljö för chauffören...

Inte ta bort mitt LILLA LILLA hopp nu. ;) Jag hoppas ju att det ska gå att lösa i alla fall ETT byte så restiden minskas med en timme.

Vi får timea ihop våra väntetider så vi kan ta en fika nån gång då. :D Och jaa, Vänersborg är underbart. Iaf på sommaren.

Jaa vi får timea! Vänersborg är alltid underbart. :love:
 
Inte lika underbart påatt vintern när det blåser småjävlar konstant från Vänern som det är på sommaren med allt vad det innebär i den staden :love:

Yaay, eller bara boka in en fika.

Vadå blåser. Vinden tar en i sina armar menar du. Det är så det känns i Vänersborg, bara njuter av staden oavsett vind. :angel:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 525
Senast: Ramona
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 502
Senast: moonstruck
·
Hästmänniskan Hej! Jag är lite osäker på vart jag ska lägga tråden så moderator får gärna flytta den om den hamnat fel. Ja, som rubriken lyder har...
Svar
9
· Visningar
1 499
Senast: Ponnytant
·
Utrustning Jag är totalt outbildad på att rida på skarpa bett eller bett med hävstång öht. Rider en hopphäst åt en kompis lite då och då bland...
Svar
13
· Visningar
1 159

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp