evigheters väntan

E

eliiun

Förra veckan (onsdagen) fick vi åka in till BB för att jag hade kraftiga värkar.
Jag var då i vecka 34+4. Jag fick då medecin som stoppade upp allt. det var ju trots allt lite tidigt.

Det fungerade bra tills i går då värkarna kom igen inte alls lika kraftiga och täta,
Men tillräckligt nog för att jag trodde jag skulle gå under.Jag fick också blodaktiga flytningar. In på bb, men denna gången ville dom inte stoppa upp det.

Så i natt fick vi åka hem med lite värktabltter och vänta på att värkarna ska komma tätare och kraftigare.

Någon som har någon ide om hur man får det att skynda på lite.
det börjar bli rätt segt att sitta här och vänta.
:cool:

Sv: evigheters väntan

Ta det lugnt och vila istället är mitt tips! Bebis kommer när h*n kommer och det är bra att ha krafter kvar till förlossningen!:idea:

haha jo det är klart, går inte göra så mkt annat än att vara still, men det är så frusterande när man varken kan sova eller göra ngt annat.:P

När mina värkar satte igång var jag så oerhört trött och ville inget annat än lägga mig ner och sova, så om du kan vara still så försök vila så mycket du kan.

Jag gick omkring under värkarna, och det gick rätt snabbt, men vet inte om det hade något samband. Lycka till i vilket fall! :)

Klart det är segt, men du är väl då fortfarande "bara" i 35+, det vore ju bra om bebis ville stanna inne iallafall till 36+, det minskar riskerna betydligt att ni behöver ligga på BB eller neo en längre tid (sa de iallafall till mig, min dotter kom i 36+2 efter två avstanningsförsök i v 30 resp 33, och vi slapp neo helt..) Och försök vila, och vänta ut det, bebis kommer när h*n kommer, du kommer vara tacksam då att du vilat innan. Ät ordentligt också :D

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 598
Hästvård Hur har ni hanterat era känslor medans ni väntar på att försäkringsbolaget ska ge klartecken för avlivning, o sedan fram till själva...
Svar
2
· Visningar
934
Senast: Elo
·
Kropp & Själ Eller är det bara spänningshuvudvärk. Berättar om mina migränattacker. Till saken hör att jag inte har haft migrän på 20 år så det känns...
2
Svar
25
· Visningar
2 874
Senast: alazzi
·
Småbarn De här skrev jag för flera år sedan för att sammanfatta en vanlig dag på jobbet. Mellis är över och 9-10 barn i åldrarna 3-5 år ska ut...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 888
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Storlek röd Kong?
  • Valp 2024