Ev. Skador från trafikolycka?

T

Try

Igår hände något bland det värsta jag varit med om. Ponnyn blv skrämd, sprang igenom staketet, upp på motorvägen och blev påkörd av en bil. som tur var han föraren sakta in och hade därför inte särskild hög hastighet(hur fort det gick är oklart) men hästen skenade rätt in i bilen framifrån och bilen blev totalt kvaddad. Han kördes till ulltuna kliniken och är mycket piggare idag, mulen är ihopsydd och såren omplåstrade. i morgon ska han röngas för att vet misstänker revbens skador, han har även väldigt snabb och ytlig andning, och dom är oroliga för att han kan ha fått inre blödningar. visar röngen ingenting, och han fortsätter att bli bättre, kan vi kanske få hämta honom redan på måndag.

Men det jag känner mig orolig för, är skador som kan visa sig längre fram. kan det vara så att ev blödningar inte visar sig på ett par dagar?
Jag vill liksom känna mig säker när vi får hem honom, och inte behöva oroa mig för att hästen ska bli dålig snabbt och inte hinna in till kliniken.

Sv: Ev. Skador från trafikolycka?

Jag kan inte svara på dina frågor men håller tummarna att pålle blir bra och skickar en massa tröstkramar. Huvva så hemsk sak att vara med om! Tur att pålle överlevde iaf!

Hu så hemskt!

Har du fått reda på något mera idag? Hur mår han?

Vilken mardröm.

När hästen väl får komma hem från Ultuna behöver du inte vara orolig för blödningar. Dessa visar sig relativt snabbt och hästen kommer inte att få åka hem förrän den är stabil. Däremot kan ju eventuella rörelsestörningar visa sig längre fram så låt hästen få en lång konvalescens.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka