Eurovision Song Contest - Semifinal 1

Belgien, hurra! Var övertygad om att galne montenegrinen med flätan skulle ta sista platsen.
Skönt med Robin också, nu kan han vila rösten i form. Han sa tidigare idag att den var sliten.

Har inte läst (och inte sett programmet heller... Kom inte hem från jobbet förrän vid tio) men måste ändå flika in.

NEEEJ. Jag hade hoppats att Montenegro skulle gå vidare. Har egentligen inte hört den live, men jag älskar musikvideon (på ett ironiskt sätt). :D Så nu är jag lite besviken...

Kort svar idag mer i morgon!

Nöjd med kvällen!
Mina favoriter Sverige Cypern Grekland o Portugal gick vidare!
Gillade även Armenien och Azerbaijan
Resten ok!
Bara besviken att Finland missade, borde fått Belgiens plats! :(

Natti Natt ska upp 5 :D

Phew, hann bli rädd att jag skulle behöva eurovision-rasa på mig själv för att jag inte orkade hämta och ladda telefonen och rösta på Belgien. Tyckte liksom att det skulle räcka även utan mina röster i detta klena motstånd. :D Men på lördag, då jävlar!

Men först en semifinal nr 2, har noll koll på de bidragen så får intensivlyssna i morgon kväll. Vore trevligt med allmänt lite högre nivå men det är väl för mycket att räkna med.

Så de som gick vidare till final blev alltså:
Moldavien
Azerbadjan
Grekland
Sverige
Portugal
Polen
Armenien
Australien
Cypern
Azerbajdzjan
Belgien

Jag hade inte många rätt alltså :o

Jag tyckte det var ovanligt många bra igår. Brukar inte ens hitta så många jag gillar i finalen. :o Jag gillade Moldavien och Cypern bäst men även Australien, Portugal och Belgien.

Liknande trådar

Kultur Nu är det snart dax! Semi 1 på tisdag och semi 2 på torsdag. Jag tänker att vi kan ta semifinalerna i en gemensam tråd och finalen i en...
14 15 16
Svar
306
· Visningar
12 427
Senast: Rosett
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 948
Senast: Mineur
·
Kultur Dags för den officiella tråden för ESC SEMIFINAL 1! :banana::banana::banana: Sverige deltar i semi 2, och de redan klara finalisterna...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
4 889
Senast: Lingon
·
Kultur Nu är det dags! Dagen vi väntat på! FINAL I EUROVISION SONG CONTEST! Sverige kom med, och i finalen väntar följande delatagare...
18 19 20
Svar
382
· Visningar
18 961
Senast: voltis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar