NU har jag tid att skriva lite mer
Först helhetsintrycket av showen... mediokert! Känns lite lågbudget, och det ska det väl göra då det pratats om konkurs och grejer runt hela produktionen.
Programledarna kompletterade inte varandra, det var mer... tre av samma slag.
Och all pausunderhållning var förra årets vinnare... (utom inledningsakten.. som jag inte förstod alls??)
Nåväl, låtarna är ju ändå det viktigaste
Och alla mina favoriter utom Finland gick vidare, och jag är faktiskt lite förvånad. Även när jag läser kommentarer på facebook så kommer det mkt inlägg om just Finland, att de borde gått vidare.
Jag hade nog gett henne Belgiens plats, för det fungerade inte alls live tyckte jag.
Jag gillar fortfarande låten, i videoversionen. Där är rösten härlig och låten, trots att den är lågmäld, har ngt. Men live föll det helt platt tycker jag.
Hon var mkt nervös det märktes, rösten höll inte och jag tyckte inte styligen passade henne alls. Tror helt enkelt att hon hunnit bygga upp en stor fanbase innan.
Hur som
Mina favoriter gick iaf vidare:
Sverige, no comments needed
Cypern, en rätt typisk ESC låt och han har den där lite darriga engelskan här och var... men jag föll för det pladast
Grekland, ngt svajigt sångmässigt - dock tyckte jag att det var bakgrundssångerskan som sjöng surt?? Vet att det nämndes på repetitionerna förut också... Men låten gillar jag!
Portugal med sin tafatthet, skörhet... jag förstår inte ett ord men berörs av låten. Sen så sköna han och syrran var i greenroom varje gång de zoomades in...
Några som växte lite för mig var:
Armenien - gillade verkligen rösten och tonerna i låten. Men önskar nästan att hon sjungit på sitt modersmål!
Azerbaijan - alltså tyckte det var en rätt konstig låt förut.. och lite udda scenshow. Men märker att den växer och att jag faktiskt börjar gilla det.
Resten av finalisterna då:
Polen var en av alla ballader,, och kanske var det hugget som stucket vilka av dom som skulle gå vidare. Det var ingen dålig låt så, och när hon tog i och det blev lite raspigt så lät det rätt bra ändå. Men ingen låt jag minns...
Australien var mkt bättre i videon, nu kändes det lite stelt och nervöst. Han är söt och låten är behaglig. Men rätt ospännande.
Moldavien med sin saxkille... ja det är väl han som isf lyfter låten? Dock, bland alla ballader så stack den ut och är inte förvånad att den gick till final!
I det stora hela ett bra resultat
Showen hade mkt att önska, men de fick ihop ngt iaf känns det som hehe.
Nu hoppar jag in i inför semi2 tråden