JAG tycker minsann som du! Vi (och LOTL) Àr helt enkelt missförstÄddaTyskland, sist av bÄde jury och totalt, ingen tycker som mig
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
JAG tycker minsann som du! Vi (och LOTL) Àr helt enkelt missförstÄddaTyskland, sist av bÄde jury och totalt, ingen tycker som mig
TĂ€nker du att tittarrösterna ska avgöra? DĂ„ finns ju en risk för att âgrannröstningâ tar över, (ex vis brukar Turkiet fĂ„ vĂ€ldigt mĂ„nga tittarröster frĂ„n Tyskland eftersom det bor mycket turkar i Tyskland).Hoppas att jurysystemet ses över. Juryrösterna ska inte avgöra vem som vinner tycker jag.
Jag tycker inte att jurygrupper, bestĂ„ende av 5 personer per land, ska ha sĂ„ mycket makt nej. Men tycker Ă€ndĂ„ juryn har sin roll för att balansera upp det hela. Jag tĂ€nker antingen fler personer i juryn eller mindre pĂ„verkan pĂ„ slutresultatet dvs inte 50/50, jury/tittarröster.TĂ€nker du att tittarrösterna ska avgöra? DĂ„ finns ju en risk för att âgrannröstningâ tar över, (ex vis brukar Turkiet fĂ„ vĂ€ldigt mĂ„nga tittarröster frĂ„n Tyskland eftersom det bor mycket turkar i Tyskland).
Ăr ju dĂ€rför de placerar vissa lĂ€nder i olika semifinaler, sĂ„ de inte kan rösta pĂ„ varandra.
Nu hamnade ju Sverige, Norge och Finland i samma semi och det var lite konstigt.
En lösning kan ju vara att de tar in schlagerfans frÄn allmÀnheten i jurygrupperna, sÄ det inte bara Àr professionella dÀr.
En humoristisk tolkning av en, för slutresultatet obetydlig, men ÀndÄ mÀrkbar "whoa"-hÀndelse i röstningen. DÀr vaknade i alla fall jag till lite extra och bara "vad var detta som just hÀnde???".
[MEDIA
Fast de gör ju inte det. Den sammanlagda poÀngen avgör. Loreen var faktiskt tittarnas tydliga tvÄa och juryns tydliga etta. Finland var förvisso Àr tydlig etta hos tittarna men bara fyra hos juryn. Jag Àr ledsen, men killen kan inte sjunga. Han rappar bra men kan inte sjunga pÄ tillrÀcklig nivÄ.Hoppas att jurysystemet ses över. Juryrösterna ska inte avgöra vem som vinner tycker jag.
TĂ€nker du att tittarrösterna ska avgöra? DĂ„ finns ju en risk för att âgrannröstningâ tar över, (ex vis brukar Turkiet fĂ„ vĂ€ldigt mĂ„nga tittarröster frĂ„n Tyskland eftersom det bor mycket turkar i Tyskland).
Ăr ju dĂ€rför de placerar vissa lĂ€nder i olika semifinaler, sĂ„ de inte kan rösta pĂ„ varandra.
Nu hamnade ju Sverige, Norge och Finland i samma semi och det var lite konstigt.
En lösning kan ju vara att de tar in schlagerfans frÄn allmÀnheten i jurygrupperna, sÄ det inte bara Àr professionella dÀr.
Loreen fick inte en enda 12:a av folket, det var bara juryn som tyckte att hon var allra bÀst.Fast de gör ju inte det. Den sammanlagda poÀngen avgör. Loreen var faktiskt tittarnas tydliga tvÄa och juryns tydliga etta. Finland var förvisso Àr tydlig etta hos tittarna men bara fyra hos juryn. Jag Àr ledsen, men killen kan inte sjunga. Han rappar bra men kan inte sjunga pÄ tillrÀcklig nivÄ.
Loreen fick inte en enda 12:a av folket, det var bara juryn som tyckte att hon var allra bÀst.
SĂ„ finnarna röstade för egen vinst. Det Ă€r bra med en jury som styr upp det nyckfulla med att rösta fram âbĂ€staâ bidraget.Hon fick 243 p av folket. Det enda land som inte gav Sverige nĂ„t via televote var Finland.
Det fattar jag ju!De delar de fem nordiska lÀnderna. Danmark och Island var i den andra semin. Det finns ju bara tvÄ semifinaler sÄ det mÄste vara tre nordiska i den ena och tvÄ i den andra.
Men Àr inte musiken förinspelad, sÄ artisten bara sjunger live?Varför ser man inte musikerna? De mÄste ju sitta nÀra scenen men de visas aldrig?